DECK-TECH: Fénix hrobolezec (Standard)

 

Salve! Dnes vám chci představit další balíček, který vychází ještě ze staré mety a bylo mi líto o něm nenapsat deck-tech, protože mi přišel zábavný a zajímavý na hraní. Dokonce jsem dokázal jeho verzi updatovat na přechod s Legendama. O tom si ale povíme až ve videu, které připravuji. Další moje deck-techy už budou tedy výhradně formou videa na YouTube. Toto je tedy i můj poslední psaný deck-tech, takže si ho užijte přátelé.

 

Nejdříve drobná kulturní vložka:

„Některá jeho pera jsou zlatá, jiná purpurová, vzhledem a velikostí se nejvíce podobá orlu. Když tento pták prožije 500 let svého života, usedne na své hnízdo a ve vonných látkách v něm zemře. Potom se z otcova těla narodí nový fénix, který bude žít dalších 500 let.“ – Ovidius

 

Fénix hrobolezec (Standard)
   

 

Dalo by se snad říci, že tento balíček je semi-kombo balíčkem. Nejde o to, že byste snad vyhráli zacyklením určitého typu karet, které by například uměly dát nekonečné zranění nebo prolízat celý balíček. Synergiemi mezi různými kartami ale skutečně vyniká.

A to hlavně díky dvěma kartám – především Princ fénix, na kterém je založená celá podstata balíčku, ale také Ganoidské mládě, kterým si můžeme vracet důležité karty z hrobu, nebo si lízat další skrze generála. Proto je velmi nepříjemné, pokud o generála – Pána ganoidů přijdeme. Ale ani to hned nemusí znamenat konec světa.

  

 

Celé kouzlo balíčku je v tom, že se nemusíme bát obětovat Prince fénixe pro uplatnění jiných karet – co více, v některých případech je toto dokonce žádoucí, abychom byli schopni protočit fénixe z hrobu několikrát a dát tímto způsobem více zranění. Předpokladem je však mít minimálně dva kusy (klidně jeden na hřbitově a druhý aktivně ve hře). Celé to poté probíhá tak, že jednoho fénixe pasivujeme, udělíme 3 zranění a pro něco ho obětujeme. Zde můžeme využít například za 1 KB Vyšší oběť, která nám lízne až tři karty, nebo můžeme použít kartu Vysvobození a dát si do zálohy dvě karty Nižšího anděla. S druhým fénixem po obětování opět za pasivování udělíme 3 zranění a vrátíme si předchozího fénixe z hrobu zpět aktivně na bojiště. Toto se snažíme opakovat co nejvíce-krát se podaří. Pokud by jsme toto chtěli použít do nekonečného komba lze použít např. kartu Obětní beránek (případně nějaké další karty z nové edice Legendy jako Silmilský kapitán, který toto umí i s tím, že soupeře připraví o všechny KB – stačí trochu zapátrat). Toto však není případ této konstrukce.

  

 

Aby nám vše lépe prošlo, obsahuje balíček již obligátní trojici rušení za 0 KB, a to sice Sílu silného, Sílu slabého a Manovou past. Díky těmto kartám, bychom se měli ubránit všem hrozbám, které by chtěli narušit naše plány. Jediné co je skutečně nebezpečné je tak fialové rušení Tleikanský rozklad, který umí odstranit karty z hrobu pomocí schopnosti plynutí, kterou prozatím rušit nedokážeme.

  

 

Ze support karet uvítáme zvláště na začátku Kvalitní náhradu, se kterou si můžeme ochotně do hrobu zahodit hned několik karet – Hlasité kroky, Červího manožrouta, ale i Ganoidské mláďata či samotného Prince fénixe, který se pak celkem jednoduše může vrátit např. odplynutou Ohnivou piruetou. Balíček sice potřebuje trochu tréninku, ale jakmile si toto osvojíte a zjistíte co kdy kam zahodit a kdy co obětovat, odvděčí se vám obrovskou variabilitou možností co a jak zahrát. A s těmito kartami v hrobě se vám bude hrát mnohem více pohodověji.

  

 

Balíček ještě obsahuje drobnosti jako Odměnu za plodnost, která si svoji hlavní slávu užívala hlavně v období po MČR a ke konci období sady Věčnost, kdy byla na svém vrcholu – s touto kartou a kombinací vracení fénixe z hrobu si můžete vygenerovat spoustu bodů navíc. Stejně tak Lektvar many umí udělat spoustu many, která je hlavně ze začátku pro 2-manového fénixe velmi důležitá. Do pozdní fáze hry přidáme ještě game-breakera a velice populární Jiskření, které jen umocní naši dominanci v pozdější fázi hry, stejně tak jako těžkotonážní Yong, B-52 ohnivý drak, který když přiletí, tak umí dát skutečně mocnou pecku, kterou skolí nejednoho bojovníka a nám vrátí fénixe za ohnivé zranění. Pro případ, že by bylo nejhůř, nebo by bojiště zaplavily malé potvory, pustíme protihráči do zákopu yperit v podobě Žíravé mlhy – nebo dáme čichnout jemu samotnému.

 

Tipy a triky:

  • Do Vyšší oběti sekejte co je po ruce – ideálně Čupita, Ganoidské mládě nebo i Prince fénixe.
  • Do Kvalitní náhrady zahoďte nejlépe to, co potřebujete mít v hrobě (nebo rušení, které ztratilo svou sílu po prvních třech kolech).
  • Po Vysvobození Prince Fénixe získáte dva neviditelné anděly – nebojte se útočit 🙂
  • Jiskření si šetřete na ruce a v lateu se s ním snažte přerušit magii a poté využít co nejvíce ostatních modů.
  • Ohnivá pirueta je zde hlavně proto, aby ohnivým zraněním vrátila Prince fénixe z hrobu, nezapomínejte však, že umí i rušit magii, pokud je potřeba.
  • Nebojte se plynout Lektvar many pro jinou kartu v pozdní fázi hry.
  • A nezapomínejte za volné Kouzelné body hledat Ganoidské mláďata v balíčku – nejlépe všechny co nejdříve – potřebujete si vyfiltrovat balíček, ať si tyto malé hovínka nelížete ve fázi tahu, v balíčku jich máte opravdu hodně – držte si přehled o tom, kolik jich zbývá.

 

SIDEBOARD. Je samozřejmě velmi individuální záležitost. Nechte se inspirovat fotkou, ale neberte to jako dogma, můj sideboard je velmi podobný všem ostatním sideboardům v těchto barvách a je úplně jedno, jestli to hraji na fénixe a ganoidské mláďata, nebo např. kontrol.

 

Závěr. Sympatický synergický balíček, který dokáže protočit hodně karet během jednoho kola a udělit opravdu hodně zranění. S edicí Legendy tato konstrukce možná trošičku ztratí na síle, ale pokud do ní zařadíme nové karty z LEGEND a celé zrevidujeme, může se dostat opět na výsluní. Zejména se bude jednat o všechny karty, které mají jako podmínku obětování karty nebo bojovníka. Za červenou to může být jmenovitě Krvezmar (zde obzvláště dobrý), Tirrandin ranec, možná i Malý Zan. Ze žluté bych si dokázal představit univerzální zdržovací Léčku či Triniganův PUFF (pracovní název pro žlutou šlehačku – Trinigan energiapuffasztása, nebo-li Triniganovo energobraní). Za pozornost by však mohla stát i barva modrá – kombo se Silmilským kapitánem, či vize Osvobozující tanec. Zkrátka vše, co vám pošle fénixe do hrobu a vy z toho budete mít nějakou výhodu je přesně to, co hledáte. Tak na to při hraní tohoto balíčku myslete.

 

Decklist:

GENERÁL: Pán ganoidů

DORNODON (15):
3x Čupito
3x Ohnivá pirueta
3x Vyšší oběť
2x Hlasité kroky
2x Odměna za plodnost
1x Žíravá mlha
1x Yong, ohnivý drak

FAIRLIGHT (11):
3Kvalitní náhrada
3x Lektvar many
3x Síla slabého
2x Červí manožrout

RAIA (10):
3x Princ fénix
3x Síla silného
2x Manová past
2x Vysvobození

RHATT (9):
6x Ganoidské mládě
3x Jiskření

 

SIDEBOARD:
3x Lord strážce
3x Hlas boží
3x 
Okamžik spravedlnosti
3x 
Průzkum hlubin
3x 
Kinetická detonace
2x 
Ježibaba
2x Exploze
2x Davová hysterie
2x Ďáblovo učení
1x Hlasité kroky
1x Dokonalé načasování

 

Děkuji za pozornost a těším se u dalšího dílu DECK-TECHu! ^.^

 


Autor: Vladimír „Lados“ Šopík (redaktor)
S Wastelands začal už v době pravěké, a už tehdy ho naprosto uchvátila. Tak dlouho v sobě živil myšlenku znovu vydání hry, až se to nakonec podařilo. Z balíčků hraje nejraději složitější konstrukce, převážně kontrol. Jeho nejoblíbenějším formátem je však draft, ve kterém člověk zažije ojedinělé herní okamžiky. Má bohaté zkušenosti i s jinými karetními hrami, které zúročuje při vývoji a zdokonalování české verze Wastelands.