HOW TO PLAY: Chara-din (Legendy)

Vítejte u pokračování rubriky, která se věnuje jednotlivým kartám do nejmenšího detailu – tedy How To Play. Vždy se podíváme na jednu edici a jednoho boha. U daných karet probereme nejen, jak se chovají samotné, ale jak se správně hrají v souvislosti i s jinými kartami (pokud bude nutné vysvětlení). Tyto interakce mezi kartami se poté objeví ještě samostatně v jiné rubrice popř. budou součástí Lexikonu. Celá tato rubrika bude taktéž odsouhlasena rozhodčími Wastelands, Může se stát, že se i nyní vyskytne herní situace, ke které tu nebude žádná vysvětlivka, výklad pravidel je nejednoznačný a není nic ani v Lexikonu. V takovém případě nám dejte určitě vědět a rozhodčí se s danou situací vypořádají. Poté se jejich verdikt objeví i u příslušných karet. Nebudu se však zaobírat vysvětlováním pojmů, které jsou uvedeny a popsány v pravidlech, konkrétní pojmy, které se týkají jen karet v tomto článku, najdete pod kartami.

Chara-din:

V edici Legendy se dá Chara-din popsat velmi jednoduše – maximální discard. Prapor silných bojovníků pozvedává „houbová smaženice“ a Strašlivý rytíř.


 

Bagharův orb – 1 Komponent

(P), 1 KB: polož žeton síly na cílového bojovníka, tento bojovník obdrží neviditelnost do konce kola. Pokud je to thargodan, lízni si kartu na konci kola.

1 KB, zahoď tuto kartu do nicoty: Toto kolo efekty a schopnosti tvého generála fungují bez ohledu na jakékoliv jiné karty, zdroje, schopnosti a efekty, které ho předtím odstranili ze hry.

Komentář:

Žeton síly na daném bojovníkovi zůstává i nadále, jen neviditelnost má do konce kola. Pro využití druhého efektu zahazujete kartu do nicoty z ruky.

 

 

 

 

Cesta k prázdnotě – 2 KB

Cílový hráč zahodí náhodně dvě karty.

Komentář:

A šup s nimi na hřbitov.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebenový kalich – 1 Obětina

Místo placení obětiny ve vyvolávací ceně Ebenového kalichu můžeš obětovat .

(P): všichni hráči jsou zranění za 3 Ž, nebo zahoď kartu a tvůj protihráč zahodí náhodně kartu.

(P), 1 KB, obětuj Ebenový kalich: cílový bojovník nebo hráč je zraněn za 5 Ž.

Komentář:

Lze vybrat jen jednu možnost. Pokud si vyberete tu první a její druhý efekt, protihráč musí kartu zahodit vždy, i když vy na ruce žádnou kartu nemáte. Ad absurdum, pokud vy karty na ruce máte a soupeř ne, vy kartu zahodíte stejně, ale on nemá co zahodit. V takovém případě nemá smysl kalich pro tento efekt vůbec hrát.

 

 

 

Chara-dinovo přání – 1 KB

Po úspěšném vyložení si zvol:
Odlož až tři karty z cílového hřbitova do nicoty, nebo do příští závěrečné fáze tvého protihráče si nikdo nemůže líznout kartu jindy, než ve fázi tahu, nebo v prvních třech kolech znič cílovou kartu.

Komentář:

Slušná kontrol karta, která má velmi různorodé využití.

 

 

 

 

 

 

Jednorázové husy chaosu – 2 KB

Vylož si do zálohy aktivně dva žetony Husa chaosu (0/1, bytost, Chara-din) a polož na každou jedový žeton. Pokud opouští Husa chaosu bojiště (vyjma obětování), získáš 1 KB a lízneš si kartu.

Komentář:

Tyto husy mohou sloužit v případě nouze jako obránci hradeb. Je totiž jedno, jestli umřou v boji nebo v přípravné fázi na jed, bonus získáte tak či tak.

 

 

 

 

 

 

Kostilam – 1 Obětina

Po úspěšném vyložení zahodí každý hráč 3 karty.

(P), 1 KB: Kostilam zraní cílového bojovníka za 1 Ž, nebo si cílový bojovník vyléčí 1 Ž.

Komentář:

Schopnost Kostilamu lze použít i jako ŽIZEF (život zachraňující efekt), pokud má váš bojovník 0 Ž a má jít na hřbitov, vyléčíte ho za 1 Ž a přežije.

 

 

 

 

 

 

Martianův repertoár – 1 KB, 1 Obětina

Během vyložení si zvol: lízni si kartu a na konci kola si lízni druhou, nebo tvůj protihráč zahodí kartu a na konci kola zahodí druhou, nebo získáš 2 KB, nebo tvůj protihráč ztrácí 2 KB.

Komentář:

Další karta k prolizu nebo discardu. Můžete si vybrat jen jednu ze 4 variant.

 

 

 

 

 

 

 

Mistr časoprostoru – 1 KB

Pokud máš po úspěšném vyložení na bojišti nebo v ruce (ukaž jej) dalšího thargodana obdrží imunitu proti magii.

Pokud tvůj protihráč vykládá kartu magie, polož žeton síly na Mistra časoprostoru.

Pokud vykládáš kartu magie, odstraň 2 žetony síly z Mistra časoprostoru.

[K]: odstraň 2 žetony síly: přeruš kartu magie.

Komentář:

Skvělý do thargodanního balíku, protože získá imunitu proti magii. Tou jde totiž poměrně lehce zničit, i když je v záloze. Pak záleží čistě na situaci, může se ukázat jako velmi dobrá volba pro counter soupeřovy magie, ale to za předpokladu, že váš balík není na magii stavěn, jinak je Mistr docela postradatelná karta.

 

 

Strašlivý rytíř – 5 KB

Místo placení 3 KB z vyvolávací ceny můžeš zahodit kartu, nebo obětovat 4 Ž.

Vzkříšení.

Komentář:

Možná nejlepší bojovník z edice Legendy. Lze výrazně snížit jeho vyvolávací cenu a jeho schopnost Vzkříšení znamená, že ho můžete hrát ze hřbitova, jakobyste ho měli na ruce. Je to podobné, jako hrát vizi, ale Strašlivého rytíře vyložíte pasivně do své zálohy. Zlevnit jeho vyvolávací cenu můžete pouze jednou, nelze např. zahodit dvě karty a hrát ho zadarmo.

 

 

 

 

Šílenec – 2 KB

Život: 2.

[S2]: Odstraň žeton života ze svého bojovníka: Cílový protihráč zahodí náhodně kartu.

Komentář:

Šílenec je skvělou volbou do discard balíku a to do kombinace s jinými kartami či efekty, které bojovníkům žetony života naopak dávají. Jelikož přes Šílence můžete během svého kola jeho schopnost použít hned dvakrát, je to dost brutální.

 

 

 

 

 

Velký hřib – 4 KB

Místo placení 2 KB z vyvolávací ceny Velkého hřibu můžeš zaplatit 1 obětinu (pouze jednou).

Pokud Velký hřib opouští bojiště (vyjma obětování), polož si aktivně do zálohy dva žetony Hřibu (3/3, bytost, Chara-din).  Pokud opouští žeton Hřibu bojiště (vyjma obětování), polož si aktivně do zálohy 2 žetony Hříbku (1/1, bytost, Chara-din). Velký hřib nemůže změnit uživatele.

Komentář:

Boží obrázek, boží karta, boží vlastnosti…to musím mít. Dohromady nasbíráte celkem 7 hříbů – Velký hřib => 2x žeton Hřibu => 4 žetony Hříbku. To už vydá na slušnou smaženici.

 

 

 

Xenomorfní služebníček – 2 KB

Tuto kartu můžeš vyložit jako reakci v okamžiku, kdy si tvůj protihráč svým zdrojem líže nebo hledá kartu ve svém balíčku. Pokud tak učiníš, po úspěšném vyložení si najdi kartu ve svém balíčku.

2 KB, 1 Nekronomie: vrať si Xenomorfního služebníčka z bojiště do ruky.

Komentář:

Nebýt té Nekronomie u schopnosti, je to skvělá karta na proliz jako reakce na proliz soupeře. Tuto kartu můžete tedy vyložit i v kole soupeře anebo klasicky ve svém kole do zálohy, pokud nepotřebujete reagovat na protihráče. Využití jako klasického bojovníka je ale prachbídné.

 

 

 

 

Zvuky chaosu – 2 KB

Cílový hráč musí zahodit tolik karet, o kolik má na ruce více než 2 karty v okamžiku seslání tohoto kouzla.

Komentář:

Má-li soupeř 4 karty (tedy o dvě více než je číslo 2), zahodí dvě karty. V podstatě to znamená, že pokud má soupeř na ruce více než 2 karty, tak jich vždy odhodí tolik, aby mu zbyly dvě.

 

 

 

 

 

 

Želva chaosu – 2 KB

Anti-magie: 1.

Pokud někdo vykládá kartu magie, zvol stranu a hoď mincí. Pokud padne tebou zvolená strana mince, přeruš tuto magii.

Komentář:

Želva chaosu působí bohužel oboustranně. Může se tedy stát, že si přerušíte i vlastní magii.

 

 

 

 

 

 

Žralok tygří – 1 KB, 1 Nekronomie

[K]: Hoď kostkou: pokud je výsledek lichý, obdrží Žralok tygří +2/+2 do konce kola, pokud je výsledek sudý, aktivuj Žraloka tygřího.

Komentář:

Hodit kostkou můžete i v kole soupeřově. Pokud obdrží +2/+2, je to vítané přilepšení k obrannému bonusu.

 

 

 

 

 

 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Anti-magie: X

Pokud vidíte na kartě nápis Anti-magie: X, znamená to, že karta nemůže být přerušena žádnou kartou magie. Funguje, pokud je vyložena/hrána odkudkoliv.
Po zahrání musí navíc každý hráč zahodit X karet magie. Hráč, který kartu se schopností Anti-magie zahrál, takto odkládá do nicoty. Pokud někdo z hráčů nemá kartu magie, musí ukázat ruku protihráčům. Karty, které mají schopnost rušit karty a nejsou magií můžou běžně kartu s anti-magií přerušit.

 

Poklad :

Karty se symbolem drahokamu označují poklad. Od tvého druhého kola, v tvé hlavní fázi a pouze jednou za kolo můžeš zaplatit 1 KB a zahodit kartu pokladu do nicoty a získat tak 2 komponenty. Toto není považováno za vyvolávání, efekt nebo speciální schopnost.

 

Vzkříšení (schopnost bojovníka)

Bojovníka s touto schopností je možné hrát ze svého hřbitova jako byste ho měli na své ruce.

 

Život: X

Pokud má karta schopnost Život: X, znamená to, že tato karta má X životů. Pokud úspěšně vyložíte kartu s touto schopností z ruky, položte na ni X žetonů života. Počet těchto žetonů se za žádných okolností nemůže zvýšit ani snížit s výjimkou schopností, které přímo pracují s žetony života. Pokud by měla být karta zničena (zdrojem) nebo by měla změnit uživatele, zabráníte tomuto efektu odstraněním jednoho žetonu života.

Pokud se jedná o bojovníka, kdy měly by jeho Ž klesnout na (nebo pod) 0 v důsledku oslabujících, jedových žetonů apod., vyléčíte ho do plna odstraněním žetonu života.

Pokud by měl být bojovník odložen v důsledku dvou efektů na hřbitov (např. -1/-1 žetony a zničení magií) je potřeba odstranit 2 žetony apod. Následně odstraníte i tyto negativní žetony, které by znamenaly bojovníkovo zničení.

Žetony života nefungují pro vlastní obětování, ale je možné je použít pro nucené obětování.

Pokud bojovník umřel v boji, žetony života také nefungují.

 


 

Michal Slivečka (redaktor)
Jednou někdo před 15 lety dotáhl do třídy pár karet Wastelands. Tak mě ta hra chytla, že snad co přestávka, to partie. Sehrál jsem jich stovky. Nyní jsem rád, že se opět mohu vrátit k zápolení s novými edicemi. Jsem ale „stará škola“, mám rád mlátičky mezi bojovníky, které sem tam opepřím boostem nebo kouzlem. Dnešní control balíky mě moc nebaví.