DECK-TECH: Oheň (Standard)

 

Vítám všechny pekelníky, pyromany a polykače ohně u dnešního rozboru velice sympatického META balíčku – Ohně. Pokud máte už dost všech těch balíčků s Crimsonem a jeho komby, můžete si vyzkoušet svěží, na naučení velmi jednoduchý balíček, který se zaměřuje na to, zabít protihráče ohnivými kouzly. Navíc je za hubičku a nepotřebujete žádné extra drahé karty.

Tak pojďme na to.

 

Oheň (Standard)
   

Barevný základ samozřejmě tvoří červená, ale nezapomínejme ani na bílou, která také vždy k ohni inklinovala. Doplníme modrou a limetkovou.

Velet nám bude Archaix, limited banem postižený generál, jehož schopnost se nám zde bude opravdu hodit. Budeme totiž potřebovat mít na ruce opravdu HODNĚ magie, která umí dát pecku do hlavy, případně zničit bojovníka.

Zároveň nikam nespěcháme, nejdříve si musíme vytvořit solidní základ znalostí taumaturgie přes Sféru ohně. K tomu nám dopomůže bufovo nařízení v podobě jeho kodexu. Nyní už tedy známe tři klíčové karty tohoto decku – Archaix, Bufův kodex a Sféra ohně.

  

 

Pokračujeme jediným a samotným bojovníkem pro celý deck – Princem fénixem, jeho schopnost znovuzrození po udělení ohnivého zranění je k nezaplacení a triggeruje nám téměř s každým kouzlem v tomto decku, dostojí svého jména a vstane z popela vždy, když něco zakouzlíme. Doplněn je tedy o 2 klíčové kouzla, které by měly dřív nebo později rozhodnout hru – Démonické uhlíky, což je čistá pecka do hráče a Ohnivá vichřice, která v pokročilejší fázi hry s 8 znalostmi taumaturgie dává za 20 životů sama o sobě!

  

 

Jdeme dál. Určitě bychom zde měli mít nějaké single removaly bojovníků, kteří by nás trápili v průběhu hry, když si budeme poctivě sbírat a učit se Znalosti taumaturgie v naší Sféře ohně, abychom nakonec sežehli protivníka smrtelným plamenem. Ohnivá pirueta je velmi variabilní karta – můžeme se tedy rozhodnout, jestli přerušíme magii, nebo dáme ohnivé zranění do bojovníka, případně hráče. Vzhledem k našemu Princ fénixovi, bude zřejmě nejefektivnější používat schopnost plynutí se zraněním do bojovníka a na zranění do hráče nám poslouží jiné ohně.

Přidáme Vzplanutí duše – podceňovaný removal z Vládců osudu. Zde dostává úplně jiný rozměr – díky taumaturgii bude levnější, bude umět konečně zabít bojovníka i v našem kole a ke všemu nás vyléčí za více životů. Snad by se chtělo říct, že není efektivnějšího removalu než právě Vzplanutí duše v ohnivém balíku – jen si to představte: Za 1 KB, zničí libovolného bojovníka i ve vašem kole, lízne vám kartu a vyléčí za 5 Ž. Tak nějak se mi zdá, že se Sférou ohně tato karta začíná zvláštním způsobem jiskřit 🙂

Spalující oheň s 1-2 Znalostma taumaturgie s vyvolávací cenou za 1 či 2 a removne dvě karty, tak si myslím, že tohle si snad spočítáte sami 🙂

  

 

Další v pořadí jsou oblíbené game-breakery – HROMADNÉ NIČENÍ. Není blaženějšího pocitu ve Wastelands, než pozorovat protihráče jak si sklízí svůj stůl plný karet a jeho krvelačný výraz v očích s vidinou vítězství v následujícím kole se mění v pokleslý zoufalý pohled s odleskem kapiček slz vyroněných z jeho očních bulev. Tak co tady máme?

Explodující kometa proti všem agresivním potvorovým balíčkům, se znalostí taumaturgie za hubičku a pozor, za každého zasaženého bojovníka v naší ohnivé sféře pro nás za +2 Ž. Takže nejenže vám vytáhne kometa často trn z paty, ale také vás slušně uzdraví. Za nějakých 6-10 životů je to už velmi, velmi slušné.

Zbylé dva removaly na jakékoliv permanenty zařídí spravedlivý bůh Rhatt. Výbuch lávy známe již z Vládců, Ztráta důvěry je novinkou, kterou se vyplatí hrát, protože náš balíček počítá s tím, že na stole kromě Znalosti taumaturgie s vyvolávací cenou 2 KB většinou nic nemáme (kromě nesmrtelného Prince fénixe). O zničené Znalosti taumaturgie nemusíme mít strach, protože se každé kolo v naší Sféře ohně naučíme novou.

  

 

Rušení. Další kapitolou jsou dvě velmi silné karty z oblasti přerušení. Hlasité kroky jako nejlepší céčko a šlágr na všech limited turnajích nemá smysl představovat. Většinou hrajeme za 2 životy do hráče a pak jen čekáme, kterou kartu za 1 přerušíme ze hřbitova.

Jiskření je karta výborná sama o sobě a díky limetkové barvě si ji v tomto balíčku můžeme užít. Pokud ani toto nezvrátí hru ve váš prospěch, tak už opravdu nevím co by mělo a měli byste asi víc začít trénovat.

 

 

Na závěr jeden ne-bojovníkový removal a dvě skvělé support karty. Exploze je nenákladný removal jakéhokoliv permanentu, který není bojovníkem (a že jich je ve hře dost), který nás navíc dokáže se sférou poléčit a líznout kartu. Ďáblovo učení nám pomůže získat pro nás tak potřebné karty a na závěr boost v podobě Nápoje energie, který dokáže pozdržet vývoj hry hlavně ze začátku, kdy vydýcháváme nevýhodu od Archaixe.

  

 

Tipy a triky:

  • Bufův kodex se snažte dostat na stůl co nejdříve to bude možné, v pozdní fázi hry se za něj prolízněte
  • Pokud máte Bufův kodex na stole nezapomeňte používat kouzla v protihráčově kole + ve svém kole vesele plynout
  • Sféra ohně je vaši klíčovou kartou, ideální je však vykládat ji z ruky bez předchozího hledání
  • Nezapomínejte efektivně používat schopnosti Prince fénixe. Často je možné jej „obětovat“ v útoku proti bojovníkovi následně si ho druhým fénixem nebo jiným kouzlem vrátit a ještě v tom kole fénixem přes jeho schopnost zranit protihráče.
  • Ohnivou piruetu plyňte jako zranění do bojovníka
  • Nebojte se balíček trochu upravit podle balíčků, které hrají hráči ve vašem okolí
  • Jiskření se snažte zahrát s co nejvíce módy
  • Vzplanutí duše za 1 KB přes taumaturgii je velmi výhodné
  • Ohnivá vichřice a Démonické uhlíky budou pálit hlavně hráče!
  • Hlasité kroky se hraji velmi zřídka jako pasivace karty. Lepší je dát prostě za 2 životy do hráče. Hlasité kroky mají svou sílu teprve až na hřbitově.
  • Ve Sféře ohně je oheň léčivý!
  • Se Znalostí taumaturgie jde vše líp!

 

Závěr. Jedná se o velmi slušný archetyp balíčku, který má ambice obstát v konkurenci těch nejsilnějších a nejhranějších balíčků. Není nijak nákladný. Jeho základ tvoří běžné a neobvyklé karty, které seženete za pár korun. Dá se tedy říci, že s tímto balíčkem získáte za málo peněz, spoustu muziky. Navíc je nový, neokoukaný, jeho hraní nenudí a soupeř jej většinou nečeká a neví jak se proti němu efektivně bránit. Neobsahuje příliš moc kombinací, které si musíte hlídat. Prostě si každé kolo přidáte taumaturgii a vysypete to, co máte na ruce a sem tam si vrátíte fénixe z hrobu 🙂 Takových 10, max. 20 her by mělo stačit na jeho úplné pochopení.
Děkuji za pozornost a těším se u dalšího dílu DECK-TECHu! 🙂

 

Decklist:

GENERÁL:  Archaix

BUFA (5)
5x Bufův kodex

ČERVENÁ (21)
3x Ďáblovo učení
3x Ohnivá vichřice
3x Exploze
3x Ohnivá pirueta
3x Démonické uhlíky
3x Hlasité kroky
3x Spalující oheň

MODRÁ (6)
3x Vzplanutí duše
3x Nápoj energie

BÍLÁ (4)
3x Princ Fénix
1x Explodující kometa

LIMETKOVÁ (7)
3x Jiskření
2x Ztráta důvěry
2x Výbuch lávy

BEZBARVÉ (3)
3x Sféra ohně


Vladimír „Lados“ Šopík (redaktor)
S Wastelands začal už v době pravěké, a už tehdy ho naprosto uchvátila. Tak dlouho v sobě živil myšlenku znovu vydání hry, až se to nakonec podařilo. Z balíčků hraje nejraději složitější konstrukce, převážně kontrol. Jeho nejoblíbenějším formátem je však draft, ve kterém člověk zažije ojedinělé herní okamžiky. Má bohaté zkušenosti i s jinými karetními hrami, které zúročuje při vývoji a zdokonalování české verze Wastelands.