DECK-TECH: Vládci osudu (Standard)

 

Zdravím vás přátelé! Dnes Vám představím jednu z nejefektivnějších, ale zároveň na pořízení nejmíň nákladných konstrukcí, kterou lze v současné chvíli ve Wastelands postavit. Jeho název vychází z názvu celé edice. Co by to bylo za edici, která má specializaci na jeden podtyp osobností, ale neměla by žádný svůj vlastní META balíček složený z těchto typů karet? Dnes se tedy podíváme na balíček:

Vládci osudu (Standard)
   

Přemýšlel jsem jak nejlépe složit balíček specializovaný na podtyp vládce osudu a po testování a úpravách mi vykrystalizovalo to, co nyní čtete. Do začátku by se asi hodilo říct, že svou povahou je tento balíček nejblíže kategorii „kombo“ a balíčky, které si zakládají na kombech většinou mají své mouchy a nedostatky. Tento balíček je ale díky svému zaměření na jeden typ bojovníků schopný fungovat i když toto kombo zrovna nevyjde. To si ale všechno povíme, jak ty kladné stránky, tak ty záporné a pro jistotu i poradíme ostatním, jak tento balíček porazit (zničit Crimsona, that´s all folks! haha..).

Základní kombo vychází z těchto tří karet. Crimson zraní hráče pokaždé, když vyložíme osobnost (v našem případě vládce osudu). Danielle Wildrose nám dá jednu manu, pokaždé když náš vládce osudu zraní bojovníka nebo hráče (v tomto případě bude Crimson zraňovat hráče). A nakonec Spektrální machinace, kterou si budeme lízat karty (vládce osudu), které budeme zahazovat na hřbitov přes Crimsona a vracet si Spektrální machinaci stále dokola na ruku, nebo je budeme vykládat. To znamená že ideálně potřebujeme mít na bojišti 2 Crimsony a jednu Danielle (je to ale čím víc, tím líp – případně jinou kombinaci, ale bez Crimsona to prostě nepůjde! K samotnému kombu později. Nyní k dalším kartám…

Raia má perfektní vládce osudu, kteří nám pomůžou nalízat potřebné karty. Sepitus je v tomto ohledu asi nejlepší, protože většinu času budeme mít na ruce kartu vládce osudu, případně v pokročilejší fázi hry budeme mít 2 osobnosti na hřbitově. To znamená, že si lízneme téměř v každém kole a můžeme takto začít už od druhého kola. Cyron sice líže kartu až na konci kola, nicméně tuto schopnost můžeme využít až dvakrát. V posledním případě můžeme vyložit Diamantového vládce osudu pasivně a opět si líznout další kartu.

Pančocha se do tohoto komba výborně doplňuje a díky své schopnosti tvoří takovou sub-kombo kartu. Představte si situaci, kdy máte ve hře 2 Crimsony, 1 Danielle a vyložíte Pančochu. Zraníte hráče 2x za 2 Ž přes Crimsony, dále za 3 Ž díky Pančochovi a jeho schopnosti. Za to dostanete 3 KB díky Danielle a můžete si líznout 3 karty přes Spektrální machinaci. Předpokládá se, že minimálně jedna karta bude vládce osudu. Můžete jej vyložit a znovu zranit za 2x 2 Ž a získat znovu 2 KB nebo jednoho zahodit, vyléčit si 3 Ž a vrátit si Spektrální machinaci (nebo jinou kartu – Crimsona, Danielle, Pančochu, jiného vládce atd.) opět na ruku. Vedlejší efekt léčení je opravdu silný a oceníte ho. I když se to nezdá, dá se takto velice lehce vrátit na maximální počet životů! To oceníte zvláště když Vám už poteče do bot..
Jako další kartu jsem zvolil Lierpina. Abych to uvedl na pravou míru – celou světle zelenou barvu jsem přidal až nyní a mám s ní otestováno velmi málo her. Pokud by vám spíše seděl balíček s červenou, která má momentálně nejlepší ničení Rudou smrt, můžete zaexperimentovat a zkusit si co vám bude sedět více. U Lierpina se mi ale líbilo, že umí „vykopat“ z knihovny jakéhokoliv vládce (v případě tohoto balíčku) a vyložit jej do hry (a vaším cílem je hrát co nejvíce vládců osudu v balíčku co to jde – všechny ostatní karty si tady nechte pouze v nezbytně nutném množství na to, aby to dohromady fungovalo). Proto zde žádný vládce osudu nestojí více než 3 KB a také máte jako generála Mulgana, se kterým se můžete podívat co budete kopat, aby to bylo na jistotu! Tyeoral zde spíše doplňuje místo, je to vládce osudu, takže koncepčně tak nějak zapadá, nicméně není vyloučené jej nahradit jakýmkoliv jiným vládcem. Ze současného výběru mi ale přišel dobrý, protože přidává +2/+0. To ovšem teoreticky nebude mít pro vaši „win condition“ žádný vliv, protože vy vlastně konvenčně útočit ani nebudete (pouze v krajních situacích). Z tohoto je zřejmé, že většina toho co váš balík bude dělat, se bude odehrávat v záloze!

Jako „support“ bojovníky jsem vybral Teebe McRozbilla, ale jak jsem již řekl, nemám ho příliš otestovaného. Zaujala mne však jeho schopnost rozdávat žetony života. Za předpokladu, že budou bojovníci v záloze a zabít je je možné pouze zdroji, žeton života dokáže ochránit klíčové bojovníky před odložením na hřbitov. Proto se snažte s Teebem rozdávat život hlavně na Crimsona, Danielle případně Sepituse atd. Petur nám může najít Krajní zaměření, případně může být odhozen do hrobu pro nějakou dobrou kartu. Myslím si, že pro něj se v tomto balíčku místo ještě snad našlo. Ke Krajnímu zaměření asi nemá smysl nic moc říkat, je to karta důležitá do začátku, jmenujeme „osobnost“ a až si své splní, nezapomeneme ji obětovat a líznout si něco potřebnějšího.

Lektvar many je důležitá magie, která nám umožní zahrát kombo karty co nejdříve. Ideálně se mi osvědčilo v prvním kole nehrát nic a ve druhém si násobit na 6 KB. Samozřejmě záleží vždy na situaci. Za předpokladu, že máme v druhém kole 6 KB a podaří se nám vyložit Crimsona a poté Danielle Wildrose a na to třeba zahrát Pančochu – vznikne situace, kdy protihráč bude mít -7 Ž a my budeme mít tři bojovníky na stole a 2 KB k tomu. Takže si můžeme klidně líznout tři karty přes Spektrální machinaci. Pokračování je na vás. Malé přání je hledačka na všechny naše vládce za 2 KB. Je jasné, že hledat budeme Crimsona, případně Danielle Wildrose. Andělský zákrok jsem přidal až po čase a není podmínkou jej zde hrát. Přišlo mi ale fajn, že pokud vám někdo hodí všechny Crimsony do hrobu, je zde stále možnost ho vytáhnout, případně přerušit kartu, která by měla za vliv jeho zničení a nebo otočení hry ve váš neprospěch. V rámci „nízkonákladového“ a de facto až čistě No-Rare balíčku, může být tato karta klidně nahrazena.

Na závěr ničení. Když byl balíček na svém vývojovém začátku, bylo zde ničení mnohem více. Postupem času jsem ale začal vnímat to, že problém nebude ani tak to, co váš protihráč bude hrát nebo vykládat, ale to jestli vám dojdou potřebné karty. Proto jsem zde zařadil mnohem více support karet na hledání a vracení z hrobu, než ničení ostatních hrozeb. Předpokládá se totiž, že za ideální situace jste schopní rozhodnout hru i bez ničení a bez ohledu na karty na bojišti vašeho protihráče. Pro extrémní případy jsem ale přesto pár ničení zařadil.
Nakonec generál – dovedete si představit nějakého jiného generála než Mulgana do balíčku, kde potřebujete mít ve 2-3 kole klíčové karty a jasno v tom jak soupeře zabijete?

Když si to chceš líznout jako bůh. Měl by jsi si to líznout nějak takhle.

 

I takto by třeba mohla vypadat situace na bojišti. V této fázi je již ale s největší pravděpodobností rozhodnuto.

Tipy a triky:

  • Vykládejte vždy Crimsona před Danielle Wildrose
  • Nezapomínejte používat Mulgana. Pokud víte, že nebudete míchat ruku, klidně využijte 2x možnost podívat se na kartu a odložte na spod karty co se vám nehodí už v prvním kole!
  • Pokud je vaše úvodní ruka opravdu špatná a hrajete jako druhý, nebojte se použít Mulganovu první schopnost a poté nezapomeňte využít i druhou
  • Můžete taktizovat a pokud začínáte s Lierpinem, využít poté Mulgana pro jeho 100% kopání (pravděpodobnost že ale vykopete vládce osudu je i tak vysoká)!
  • Nejideálnější použití lektvaru many se jeví v 2. kole 2 x 3KB = 6 KB. Pak začněte vykládat
  • Pokud vám karty nedojdou, nejsnazší cesta jak se z toho dostat je začít se Sepitem a lízat karty
  • S Teebe McRozbillem rozdávejte žetony života na nejdůležitější karty (Crimson, Danielle Wildrose, Sepitus atd.), žetony úrovní zbytečně nerozdávejte.
  • Malé přání = Crimson na ruce
  • Snažte se hrát Spektrální machinaci se třemi bojovníky
  • Ne vždy si musíte přes Crimsona vracet na ruku ze hřbitova jen Spektrální machinaci. Přemýšlejte o kartách, které máte na hřbitově a tahejte to, co je pro daný okamžik nejvýhodnější – klidně to může být jiná magie nebo bojovník
  • Neustále si kontrolujte všechny karty na bojišti, téměř vše vám bude „triggerovat“
  • Nebojte se využívat léčení Crimsonem. Dá se takto vracet až na maximální počet životů a dá se tímto způsobem cyklovat ničení pořád dokola (pokud v hrobě nějaké máte)
  • Nebojte se trochu s balíkem experimentovat. Přidat jiné vládce osudu, případně přidat navíc ničení. Vždy ale myslete na to, že myšlenkou je lízat přes Spektrální machinaci vždy alespoň jednoho vládce osudu, pokud toto nevyjde, balík přestane fungovat. Proto mějte v tomto balíku vždy co nejvíce vládců osudu.

Závěr. Tento kombo balíček je velmi silný a pokud to dojde, nemá problém vyhrávat ve 3.-4. kole. Umí se hezky cyklovat, a tím vám dává možnosti. Má bohatý proliz, takže máte pořád možnost jednat. Na druhou stranu je nutno říct, že je opravdu velmi obtížný na hraní. Aby jste celý balík a všechny jeho souvislosti pochopili, je potřeba si s ním odehrát několik her. Sami poté poznáte, že prvních 20 her jste hráli strašně špatně 🙂 a řekněme u nějakých 50+ her teprve objevíte opravdu každou skrytou mechaniku tohoto balíku. Nemyslím si ale, že by se ho postupně nenaučil hrát kdokoliv. Pokud tento balíček budete hrát a hrát a hrát stále dokola, odvděčí se vám obrovskou silou a variabilitou. Nezapomeňte však vždy využít všech schopností, které máte k dispozici a nezapomínejte si počítat VŠECHNY triggery, které se Vám spouští a se kterýma jednotlivé interakce karet pracují. Není to jednoduché!

Třešničkou na dortu je, že celý tento balík vychází v jádru pouze z běžných a neobvyklých karet! Je to tedy budget deck. Můžete si ho pořídit za pár korun a to co vám za tento mrzký peníz nabídne je neporovnatelné. Je to jednoznačně nejsilnější nejlevnější balíček, který si lze z nynějších dostupných karet pořídit! Vzácné karty, které jsem zde přidal, jsou zde pouze z důvodu, aby splňoval kategorii „Standard“, původně to byl však No-Rare balíček a i když všechny vzácné karty odděláte, na síle mu to neubere skoro nic.

Další bonus tohoto balíčku je, že výhledově s příchodem nové edice ještě posílí, takže jsme určitě moc zvědaví, kam to až tato konstrukce „dotáhne“. Podle všeho budou všechny ostatní momentálně nejsilnější balíčky v porovnání s tímto spíše slábnout.

P.S. Variantu s Rhattem vyzkoušenou nemám dostatečně, proto si můžete klidně vyzkoušet vlastní variantu. Jádro ale zůstává stejné. Dříve jsem hrál místo limetkové barvy červenou. Takto mi ale připadá nejsilnější. Pamatujte, že základ je prostě Crimson, Danielle Wildrose, Spektrální Machinace a tak trochu Pančocha. Zbytek je vlastně jen omáčka okolo co v 70% případů zahučí na hřbitov.

 

Děkuji za pozornost a těším se u dalšího dílu DECK-TECHu! 🙂

 

Decklist:

GENERÁL: Mulgan, pomocník

ŽLUTÁ (8)
3x Danielle Wildrose
3x Lektvar many
2x Kinetická detonace

BÍLÁ (20)
3x Crimson
3x Sepitus
3x Cyron
3x Diamantový vládce osudu
3x Pančocha
3x Spektrální machinace
2x Andělský zákrok

SVĚTLE ZELENÁ (6)
3x Teebe McRozbill
2x Lierpin
1x Výbuch lávy

HNĚDÁ (6)
3x Tyeoral
3x Malé přání

BEZBARVÁ (5)
3x Petur
2x Krajní zaměření