AKADEMIE: 0. Díl – Stavba balíčku

Vítejte u zbrusu nové rubriky AKADEMIE, která bude cílit na úplné nováčky a povede je postupně od nejjednodušších věcí,až k těm nejsložitějším, aby byli schopni hru co nejrychleji pochopit, proniknout do ní a začít ji efektivně hrát. V dnešním díle se zaměříme na krok, který je na pomyslné časové ose v bodě -1, protože ještě předtím, než se budeme vůbec zabývat tím, jak hru hrát, je potřeba ji mít s čím hrát. K tomu nám poslouží hrací balíček. Abychom ho mohli mít, je nutné ho nejprve sestavit. Dnes si představíme velmi levný a na hraní jednoduchý balíček, se kterým by mohli nováčci začít hrát tak, aby pronikali postupně do složitějšího moře pravidel a zároveň se v něm neutopili.


Úroveň obtížnosti článku:  

 

 

Do začátku si pojďme říct několik zásadních věcí o stavbě balíčků:

– Dejte do balíčku alespoň 45 karet
– Stejnou kartu maximálně třikrát!
– Použijte pouze 4 barvy bohů (+bezbarvé)

Je dobré se tedy podívat, které barvy jsou jednoduché na hraní a podle nich si vybrat patřičné karty. Dále vybereme úmyslně nejlevnější dostupné karty, aby si tento balíček mohl zahrát opravdu každý i s minimálními náklady. Předpokládaná pořizovací cena CELÉHO balíčku bude okolo 100 Kč. My pro náš modelový balíček vybereme následující barvy:

Dornodon, Chara-din, Raia, Tharr

 

Celá struktura tohoto začátečnického balíčku v podstatě hledá ideální poměr mezi kartami, které zajišťují následující věci:

  • Bojovníci, kteří zabijí protihráče
  • Magie, která zabije bojovníky protihráče
  • Dodatečné karty, které nám pomohou docílit předchozích dvou bodů

BOJOVNÍCI:
Do začátku by náš balíček měl mít alespoň 50% bojovníků (bytosti, osobnosti, avataři). Myslet si, že do balíčku dáte pouze nejsilnější bojovníky s nejvyšší vyvolávací cenou, a ti nám zajistí hladké vítězství je nesmysl. Stalo by se Vám, že než by jste je všechny dostali na bojiště, Váš protivník, už by měl dávno takový náskok, že by již nebylo možné jej porazit. Naopak je důležité začít co nejdříve hrát a něco vykládat. Měli bychom dokonce zvolit poměr více levných bojovníků, než dražších (na vyvolávací cenu).

Brutální skřet – Brutální skřet je obyčejná útočná karta, která má létání (tzn., že se může přesunout na hradby v tom kole, ve kterém vstoupila na bojiště). Zraníme protihráče za 4 životy a necháme si ho na hradbách do bloku do příštího kola. Na začátku našeho dalšího kola ho k vůli nevýhodě musíme odložit na hřbitov. Svůj účel splnil. Myslím si, že jednodušší už to být nemůže.

Gobliní zvěd – při vyložení goblina aktivně do zálohy si nezapomeňte na konci kola líznout další kartu! Díky tomu máme na ruce pořád dostatek karet. Lze ho hrát pohodlně v prvním kole.

Thargodaní služebník – nám vytvoří další kartu. Abychom ho efektivně využili, bylo by dobré s ním v dalším kole postavit ještě třeba Plamenometnou věž a poté ho třeba v následujícím kole obětovat. Myslím, že tím se jeho potenciál využije na plno. Velmi jednoduché!

Kočkopanter – sestavu bojovníků za 2 KB začneme fialovou bytostí s létáním, která nám po vyložení dá na výběr – buď vrátí bojovníka z hradeb do ruky vlastníka, tzn., že protihráč jej bude muset znovu zahrát. Ideální na dražší bojovníky nebo na bojovníky bez létání. V případě, že nemáme co vrátit můžeme udeřit za 2 do soupeře, vyletět na hradby a zranit ho s panterem za další 3 Ž útokem.

Gobliní loupežník – loupežník bude na začátku každého protihráčova kola kousat za 3 Ž. Myslím si, že tady není potřeba nějaký další komentář.

Pančocha – tento Raiův vládce osudu má skvělou variabilní mechaniku zraňovaní za 3 Ž, buď zvolíme do protihráčova bojovníka, nebo přímo do soupeře. Pokud by nám to výrazně nepomohlo rozhodnout hru, bude lepší směřovat zranění do soupeřova bojovníka, kterého pošleme na hřbitov. Jednoduché!

Hrdlořez chaosu – hrdlořez je sice za 3 many a neumí létat, umí však zničit protihráčova bojovníka. Navíc si za zničeného bojovníka přidá trvale +1/+1 hodnoty podle jeho vyvolávací ceny.

Svalnatý zplozenec – Svalnatý zplozenec je dle mého názoru velmi podceňovanou kartou. Žeton síly přidává bojovníkovi +1/+1, ale hlavně si jeho majitel po jeho odchodu může vybrat jestli si za každý tento žeton lízne kartu nebo získá 1 KB. Svalnatý zplozenec může jít na hradby v kole, ve kterém přišel do hry díky schopnosti létání. Tzn., že ve většině případů dá žeton síly VŠEM vašim bojovníkům, včetně sebe, a to Vám zaručí krásnou manovou, nebo karetní výhodu.

MAGIE:
Magie může mít různé efekty a umí hru hezky zpestřit. Nám bude do začátku stačit, že naše magie bude umět zničit/zranit protihráče a jeho bojovníky, případně nám dolíznout další karty na hraní. Magie se dělí na tři skupiny: kouzla, zaklínadla a očarování. Kouzla je možné hrát i v průběhu protihráčova kola. Zaklínadla pouze ve svém kole. Oba tyto typy po vyhodnocení odcházejí na hřbitov. Očarování je třetí typ, který jako jediný zůstává ve hře a působí dlouhodobě.

Rudá smrt – za 1 KB odstraní libovolnou kartu z bojiště. Ideálně hrát na karty, které mají vyšší vyvolávací cenu než 1.

Bezcitný lov – zničí libovolného bojovníka a na jednoho vašeho položí žeton síly (+1/+1). Za žeton síly si poté můžeme dolíznout další kartu.

Spalující oheň – Spalující oheň má výhodu, že ničí dvě karty najednou a navíc jakéhokoliv typu. Nevýhodou je, že si protihráč může vybrat, které obětuje. Když se nám podaří odstranit alespoň dvě karty dohromady za 3 a více KB, měla by se nám tato investice rentovat 🙂 Do balíčku, ale pro jistotu nedáme tři. Ne vždy bude ideální situace na bojišti, abychom mohli tuto kartu zahrát.

Žíravá mlha – kouzlo, které hrajeme v protihráčově kole, kdy jeho bojovníci nemají obranný bonus (+1/+1). Ideálně zničit alespoň dva bojovníky. Zbytek zranění můžeme poslat do soupeře.

Ďáblovo učení – klasický proliz. Když už nebudeme mít dostatek karet na ruce a nebude z čeho vybírat, může nám dopomoci tato karta.

Plamenometná věž – jako jediná stavba v balíčku za jednoho stavitele má zraňující účinky na protihráče. Navíc dokáže čistit bojiště od malých potvor (používáme také v protihráčově kole!).

Starobylý lávový kámen – nenáročný předmět, který nám lízne kartu pokaždé, když získáme komponent. Myslete si na to!

Gobliní nektar – nám bude generovat komponenty, které poté využijeme na vytváření nápojů, které budou našim bojovníkům dávat žetony síly 🙂

Nyní už víte, jak by mohlo vypadat složení velmi jednoduchého balíčku. Pokud už máte nějaký svůj sestavený podle pravidel, které jsme si řekli na začátku tohoto článku, nebrání nic tomu, začít si vysvětlovat hru krok po kroku od začátku. To ale až v příštím díle. Podíváme se na přípravu před samotnou hrou a postup v prvních kolech hry.

Děkuji za pozornost a těším se u dalšího dílu seriálu AKADEMIE.

 

Balíček pro nováčky

ČERVENÁ (13)
3x Brutální skřet
3x Žíravá mlha
3x Ďáblovo učení
3x Rudá smrt
2x Spalující oheň

FIALOVÁ (12)
3x Thargodaní služebník
3x Kočkopanter
3x Hrdlořez chaosu
3x Svalnatý zplozenec

BÍLÁ (5)
3x Pančocha
2x Plamenometná věž

HNĚDÁ (11)
3x Gobliní zvěd
3x Gobliní loupežník
3x Bezcitný lov
2x Gobliní nektar

BEZBARVÁ (3)
3x Starobylý lávový kámen