DECK-TECH: Vládci lesa (Standard)

 

Vítejte přátelé!

Vydání hry je již za dveřmi, a proto jsme se rozhodli uvést zcela novou pravidelnou rubriku, ve které budeme rozebírat různé teorie a návrhy na stavbu hracích balíčků. Šikovný redakční programátor nám vytvořil zajímavý náhodný generátor formátů a jednotlivých barev, a to znamená, že tyto články budou pestré a budeme se zabývat všemi kartami a formáty, nikoliv, že bychom se pouze zaměřili jen na jeden formát, určitou barvu, nebo nejdražší karty.

Dnešní los nám nadělil následující kombinace:

   Standard

 Božské spojenectví (část 2)

Což jsou poměrně zajímavé varianty, hlavně tedy ve dvoubarevném formátu, ve kterém máme bohy Rhatta a Tharra, tak jsme sami zvědaví co se nám v této kombinaci vyvine. Začněme ale nejprve nejrozšířenějším formátem Standard a v příštím díle se podíváme na zmíněnou kombinaci ve formátu božské spojenectví.

 

Vládci lesa (Standard) 

   
Jak vidno celý balíček se samozřejmě bude točit kolem vládců, které má Sheran s Tharrem opravdu silné a bylo by neefektivní je zde nevyužít. Proto se zaměříme hlavně na hrdiny s podtypem vládce osudu a zkusíme k nim přidat podpůrné kouzla, které nám nabízí barvy fialová, ale především červená. Spojíme hnědé vojáky se sílou přírody bohyně Sheran.

Velet nám bude Terrgath. Schopný generál, který nám může pomoci, kdyby si na náš protivník připravil nepříjemné komba a opakující se mechaniky karet s podtypem vize. Případně jako velkou službu nám může nabídnout přerušení schopnosti generála nebo velitele hordy, což se v nějakých situacích určitě může taky hodit.

Začněme ale kartou, která utvoří takový základní stavební kámen a tou je Krajní zaměření. Pokud víme, že budeme hrát pouze bojovníky typu osobnost a většina z těchto karet nemá nižší vyvolávací cenu než 2 KB, tak je jasné, že čím dříve tuto kartu dostaneme na stůl, tím lépe. Je možné, že v prvním kole nic nevyložíme, jelikož nemáme ani černou, ani žlutou, která by nám pomohla vygenerovat nějakou počáteční manu, nezbývá, než si pomoci zlevněním do kol příštích. Pomoci nám může i Manový disk, díky kterému budeme schopni zahrát dvou manového vládce osudu již v prvním kole. jako zajímavá jedno-manová alternativa se jeví na první pohled nevýrazný, bezbarvý vládce osudu Petur, který ovšem disponuje schopností, která by se nám při hledání odborností mohla náramně hodit. A protože umí hledat jakékoliv odbornosti, rovnou mu přidáme odbornost nejodbornější – Znalost popravování, která obsahuje ultimátní win condition. To on potom takový obyčejný Petur může klidně rozhodnout hru v kole, ve kterém přijde na stůl, že?

To by bylo k té základní bezbarvé části. Protože je ale svět Wastelands mnohem barevnější, pojďme toho trošku využít. Čtveřice agresivních a velice silných bojovníků s vírou v boha Tharra zaručuje dostatečnou ofenzivní sílu pro rychlou a téměř bezbolestnou smrt protivníka. Jako jednoznačně nejsilnější bijec se jeví vůdce této party – Thorunag, který disponuje magickou obranou a je tedy poměrně těžké ho běžným bojem zabít. Jeho síla je však ukryta pochopitelně mnohem hlouběji a to sice v jeho schopnosti, kterou můžete používat z ruky a díky tomu ho vykládat za 1 KB přímo mezi nebohé, nic netušící, protihráčovy bojovníky bez magických útoků. Navíc si myslím, že takový Stříbrný tesák vyčerpaný bojem, se milerád stáhne zpět do ruky místo Thorunaga, kde si odpočine, aby další kolo mohl opět vyletět jeko fresh 5/5 za 3 KB! Soupeř se jistě těšil na jeho bídný odchod z bojiště a ono nic.

Tyeoral s Rubínovým vládcem osudu budou plnit spíše funkci podporující, proto jejich místa nemusí být nezbytně přímo na hradbách. Ze zálohy nám zajistí +2 (resp. +3) do předu pro každého našeho vládce, což z nich zaručeně udělá smrtící žoldáky. Celkovou pětici uzavírá jediná zelená zástupkyně Rubíočko Nocikvět a zaplať pánbůh alespoň trochu narovnává celkové krásy a sympatie na bojišti, které nám poslal k bodu mrazu Tyeoral. Když už budete mít Tyeorala na bojišti, pořád zde můžete mít (byť třeba v záloze, něco pěknějšího a dívat se radši na zelenou kartu, protože zelená jak víme – uklidňuje a ke všemu jen tak mimochodem přidává všem vládcům osudu magickou obranu, že.. :-))

Když jsem přemýšlel jaké triky a magii použít z barev lesa a války, nalezl jsem celkem zajímavou kartu vize, která nám zaručí sekvenční kontrolní prvek pro zpomalení soupeřova vývoje – Ziránské mučení. A v případě, že bychom se ocitli v nějaký okamžik bez karet na ruce (což se může klidně stát), pomůže nám ultimátní proliz 4 karet v podání Sloučení elementů a rázem máme hned zas plnou ruku. Uvidíme jak to bude fungovat v kombinaci, že nelze hrát více než dvě karty z ruky za kolo, nicméně pokud proti nám bude hrát protihráč sítě, asi by nám tato nevýhoda neměla zas tolik vadit. Pokud by tato karta dlouhodobě nefungovala, jeví se jako alternativa zelené kouzlo Přízračný štír.

A abychom to ještě trochu probarvili, máme zde podpůrnou magii a triky z řad Chara-dinových a Dornodonových karet. Absolutní evergreen za červenou bude, hlavně do doby než vyjde další sada, karta Rudá smrt. Rudá smrt, stejně jako všechno rudé ničí vše a nechává za sebou pouze bídu a hlad :-). Pokud budete hrát v jakémkoliv formátu červenou, užijte si tuto kartu právě nyní, protože máme zatím v poolu jen karty z edice Vládce osudu. Je dost možné, že pouze pro tuto edici je tato ničící karta možná úplně nejlepší ze všech. Další zajímavou kartou do balíku, který se tlačí do předu s bojovníky, je pochopitelně Metamorfóza, protože metamorfovaný Stříbrný tesák, vanilla 8/7 s aktivním příchodem do hry a se dvěma životy za 4 KB prostě dobré je, ať si říká kdo chce co chce. Spalující oheň je zajímavý removal hned dvou karet z bojiště a nemusí to být zrovna jen bojovníci, takže můžeme protihráčovi nechat shořet klidně nějakou budovu, předmět, případně třeba kartu odbornosti.

Na závěr tady máme tak trochu od každého něco. Proliz, přerušení a filtrování karet. Určitě se najdou situace, kdy budete potřebovat doplnit karty na ruce. Ďáblovo učení je takové vzdálené Plynutí času. Do našeho balíčku se však hodí právě proto, že ho můžeme zahodit do Petura, a přitom si za ni líznout kartu a najít třeba Znalost popravování. Druhou kartou je Ohnivá pirueta, klasický counter na jakoukoliv magii, na kterou budou naši bojovníci velmi náchylní. V případě, že nebudeme chtít něco counterovat, můžeme nechat odplynout za 3 damage kamkoliv, a to se jeví jako velice silná alternativa. Poslední kartou je Tvořivá spojitost. Je možné, že do začátku nebudeme mít na ruce nic zajímavého, proto nám poslouží tato karta. Karty na ruce, které se nám nebudou líbit dáme na spodek balíčku a místo toho si lízneme dvě další.

Co říci závěrem? Tento balíček by se mohl hezky chytat na nějakých casual hraních, jestli by byl konkurence schopný na turnajích není zcela jisté. Určitě by se daly vyměnit některé karty za efektivnější. Obsahuje však hezké kombinace, které spolu fungují, z tohoto důvodu bude jistě zábavné jej hrát. Když ho vyzkoušíte a potom odladíte k obrazu svému, určitě bude fungovat dobře.

Děkuji za pozornost a těším se u dalšího dílu DECK-TECHu! 🙂

 

Decklist:

GENERÁL: Terrgath

ČERVENÁ (11)
3x Ohnivá pirueta
3x Rudá smrt
3x Ďáblovo učení
2x Spalující oheň

FIALOVÁ (6)
3x Metamorfóza
3x Tvořivá spojitost

ZELENÁ (5)
3x Rubíočko nocikvět
2x Sloučení elementů

HNĚDÁ (13)
3x Stříbrný tesák
3x Rubínový vládce osudu
3x Tyeoral
2x Thorunag
2x Ziránské mučení

BEZBARVÁ (10)
3x Petur
3x Krajní zaměření
2x Znalost popravování
2x Manový disk