NO-RARE v Třinci? JASNĚ!
Takhle nějak začala má příprava na turnaj v NO-RARE formátu, který se uskutečnil 3.11.2018 v Třinci. Pro mě to byl jeden z nejočekávanějších turnajů v tomto roce. Už jen z toho důvodu, že se jedná téměř o klasický STANDARD vyjma vzácných (+PROMO A UR) karet, kterých ještě moc nevlastním, takže ideální příležitost poměřit síly s ostatními bez všech těch Cest k nesmrtelnosti, Čupit, Sajonnů a jim podobných. Co víc si může začátečník přát? 🙂
Okamžitě jsme se Zdendou Urbanem začali makat na konstrukcích. První se zrodila mašina převážně černé barvy v čele s Obětním beránkem, asistoval mu Pradávný duch a v závěsu byl např. Obrněný rytíř. Nesměl chybět Háj Matky země, který nám v ideálním případě postaví jedno ze Similských nemluvňat. Balíček fungoval celkem solidně, podával stabilní výkony. Poté ale přišel protivník s Klidným netvorem, Podprahovým vnímáním a zastavil mou mašinu, jako kdyby se jednalo o dětské odrážedlo a vůbec ne nezastavitelný stroj. Chybělo rušení… Do balíčku jsem tedy přidal Víru v Raiu, která se dá zahrát více způsoby, a jiné rušící karty. Opět se balíčku dařilo v testovacích hrách.
Druhým balíčkem byli Vládci osudu založeni na Crimsonovi, Danielle Wildrose, Sepitovi, z magie tu byla například Spektrální machinace. Jakmile přijde u této konstrukce dobrá ruka, máte velkou šanci na výhru. To se taky v průběhu testování projevilo a tento balíček se zdál být nezastavitelným. Poté ale přišla úprava pravidel a změn do následujícího roku, kde dostal Crimson ban na NO-RARE, Obětnímu beránkovi byl tento formát zakázán také, k tomu i Allcommon (pro mě další zajímavý formát). Takže jsme se mohli rozloučit s oběma balíčky, které stavěly převážně na těchto kartách.
Tímto se vracíme v podstatě na začátek. Po krátkém zamyšlení jsem si řekl, že zkusím převážně magický balíček. Na minulém draftu to nebyla úplně špatná volba, teď jsem si ale mohl vybrat karty podle svého, ne podle toho, co si nadraftuju. První volbou byla, jak všichni určitě tušíte, červená barva boha Dornodona. Tak jsem začal do balíku házet Davovou hysterii, která mi na draftu posledně chyběla, dále nesměly chybět Démonické uhlíky, Ohnivá pirueta a Hlasité kroky. Z červené tu pochopitelně bylo více karet. Další barvou se stala fialová se svým Orglingským konšelem, Zlomením duše a Pradávným obřadem. Doplnila ji žlutá v podobě Lektvaru many a Ochrnutí mozku. Dále modrá s Chronobroukem a Nápojem energie. Z bezbarvých jsem po chvilce váhání přidal Znalost taumaturgie místo Sféry ohně, odbornost nám ještě podpořil Petur.
Abych netestoval jenom jediný balíček, postavil jsem si také experimentální kousek z karet, které jsem dříve (moc) nehrál. Myšlenkou tohoto balíčku bylo dostat na hradby co nejdříve dostatek silných bojovníků. Nebyli to jenom bijci, ale zároveň jsem chtěl být připraven na rušení ve stylu Ohnivé komety a podobně. Proto nesměl chybět Vodní mistr ze stáje bohyně Sheran, který má imunitu proti ohni a navíc umí oheň i rušit. Další volbou byl Lohd Havenův mazlíček, mnou přezdívaný Mazlik, který svou imunitou proti „R“ ustojí spoustu zákeřných výpadů protivníka. Nemluvě o tom, že umí parádně léčit, když je k dispozici dostatek KB. Přidal jsem posilující kouzla boha Tharra – Statečnost a Hněv ongoliantů, přes ta se dá i příjemně lízat karty na konci kola. Samozřejmě nesměl chybět Háj Matky země a Similská nemluvňata jako jeho stavitelé a zároveň i zdroj léčení.
Třetí variantě balíku dominovala černá barva Leaha. Pradávný duch, Vampýří zmije, Leahův velekněz, Dekirda a například Zhmotnění energie. Z bílé nesměl chybět Obrněný rytíř a Spektrální machinace. V ideálním případě jsem chtěl vykládat bojovníky za přítomnosti Brány chaosu, aby protihráči v ruce nezbylo nic, čím by mi rušil karty. A s těmito balíčky jsem šel do testovacích her.
Po velkém množství testovacích her v průběhu několika dní jsem došel k závěru, že experimentální kousek v čele s Mazlikem bude nejlepší volba. Potvrdil mi to i můj čestný soupeř 🙂 A v tu chvíli jsem mohl směle vyrazit směr Třinec (místní občas píší 3nec).
Na turnaj jsem překvapivě dorazil přesně v 9 hodin, jak žádal organizátor Lukáš Bystroň. Přivítalo mě příjemné prostředí Mklubu (klubu pro mladé) a knihovny. Postupně se začali scházet i ostatní hráči a brzy se turnaj odstartoval.
Mým prvním soupeřem byl Rosťa Kreisinger. Úvodní hru se mi podařilo zvítězit, jestli si dobře vzpomínám, postaral se o to především Obří jestřáb a Hlasité kroky, které mi přišly dvakrát na ruku. Druhou hru opět přišly dvakrát Hlasité kroky, ale Rosťa se nenechal zaskočit a podstrčil mi méně důležité karty pro svou strategii, které jsem Hlasitými kroky přerušil. Já hlupák 🙂 Tím pádem se se mnou soupeř nepáral, nasázel mi do hry Sheraniny slzy, Otrávené vrhací dýky a Kyselinový flakón. Pak už to šlo hodně rychle a já prohrál druhou hru, následně podobným způsobem i třetí.
Výsledek 1:2
Druhým soupeřem se stal Láďa Šopík. Nevím, jestli jsem měl tak špatnou úvodní ruku, nebo měl Láďa tak vypilovaný balíček, ale každopádně od druhého kola začal vykládat karty na stůl jako vzteklý. Odměna za plodnost, Brána chaosu, Děsivý zplozenec a podobné karty. Z pár kouzelných bodů bylo najednou snad celých deset kousků. Na závěr to stačilo okořenit Obrněným rytířem a bylo vymalováno. Druhá hra vypadala skoro stejně. Cítil jsem se jako tichý pozorovatel a za chvíli bylo hotovo.
Výsledek 0:2
Třetím soupeřem byl můj tréninkový kolega Zdenda Urban. Hned v druhém kole mi daroval Klidného netvora. Na to jsem byl připraven, takže jsem se ho vzápětí zbavil Extrakcí duševní energie. Do toho mi přišly dvoje Hlasité kroky a Vodní mistr. Protože jsem věděl, že má Zdenda v balíčku spoustu ohnivé energie (Explodující kometa, Exploze apod.) s Vodním mistrem jsem v záloze vyčkával na přerušení magie, nemluvě o Hlasitých krocích na hřbitově. Soupeři jsem nedovolil téměř jedinou kartu magie a udolal ho. V druhé hře přišly podobné karty, posílil je ještě můj oblíbený Mazlik se svou imunitou. Zdenda se jen tak nedal, nakonec ale neustál nápor mých bojovníků.
Výsledek 2:0
Čtvrtým soupeřem byl Kuba Sucháček. První hru jsem vysázel na stůl Obřího jestřába a Ongolianta, jestli mě paměť neklame. Relativně rychle jsem ukončil první hru. Druhou hru ve druhém kole přišel do hry soupeřův Ardun Mork. Do této turnajové hry jsem v Ardunovi neviděl takový potenciál, abych ho zařadil do balíčku. Kuba mi ale ukázal, že je to opravdu bijec. Zahrál jsem svého Obřího jestřába s trochu riskantní vyvolávací cenou 2 kouzelných bodů a 7 životů. Zanedlouho mi Ardun Mork Obřího jestřába zničil, a protože měl soupeř dostatek kouzelných bodů, vyskočil Ardun na hradby a začal do mě bušit. Útok, Elektrický výboj za 3 a za 1 kouzelný bod ještě za další 4 životy. Já jen zíral s padlou bradou a bylo srovnáno. Ve třetí hře jsem již věděl, že Arduna ve hře nebudu tolerovat. Rozjel jsem opět svého Mazlika, Vodoucha a Ongolianta. Zanedlouho bylo rozhodnuto.
Výsledek 2:1
A to bychom měli. Skončil jsem pátý spolu se Zdendou Urbanem, Láďou Šopíkem a Vladem Hulou. Kuba Sucháček mě ještě vylosoval jako výherce boosteru, což mi udělalo radost.
Rád bych se ale ohlédnul za balíčky, které jsem na turnaji viděl. Převážnou část karet tvořila fialová barva Chara-dina s Orglingským konšelem, Bránou chaosu a svými zplozenci, často hranou kartou byl také Pradávný obřad. Z černé jsem viděl Vampýří zmiji, Pradávného ducha, Zhmotnění energie a Morganovu kletbu. Ze zelené nesměl chybět Háj Matky země se Similskými nemluvňaty. Dalo se říci, že si balíčky byly hodně podobné, z řady vybočoval Zdenda Urban s Klidným netvorem a magií a také Lukáš Bystroň se svými Vládci osudu i bez zabanovaného Crimsona. Ještě bych zmínil Rosťu Kreisingera se zelenou.
Každopádně se jednalo o velice zajímavý turnaj s přátelskou atmosférou, kterého se mohl úspěšně účastnit i začátečník jako já. Budu se těšit na další NO-RARE, případně na Allcommon.
Hraní zdar! 🙂
Zdeněk „Pérák“ Duchek (redaktor)
Wastelands ho zasáhly jako malého chlapce, z kterého postupem času vyrostl. Ovšem myšlenky a vzpomínky na Zemi Přeživších ho neopustily ani v průběhu mnoha let. A když se dozvěděl, že jsou Wastelands zpět, neváhal a opět se vydal do nehostinného světa za novými dobrodružstvími. Rád hraje složitější konstrukce, někdy se ale jedná o takové kombinace, že jaderná fyzika vedle nich vypadá jako dětská hra a pravděpodobnost úspěchu se blíží nule.