Ahoj hráči a fanoušci sběratelské karetní hry Wastelands.
Jak jistě sledujete, tak ceny karet z edice Vladci Osudu se nám postupně ustálily. Pojďme se tedy podívat, jak by se mohly pohybovat ceny karet nové a stále neustále velmi testované edice Věčnost.
Teď zrovna aktualně nám poskočil cenově mnoha hráči velmi sháněný Lapka, a není se čemu divit, když nám dělá karetní výhodu a často si rychle najde svůj cíl. Dalším kouskem je nejdražší karta edice, po které je jak se lidově říká také hlad, nicméně i když si své cenové prvenství uhájila, citelně nám Síla Silného zlevnila. Jestli je to její hratelností nebo nedostupností, ukáže čas, tak se nechme překvapit.
Tak tedy přejděme k již zmiňovaným výhledům do blízké budoucnosti.
Začněme s kartami, u kterých by nám cena mohla šplhat nahoru. Určitě mi dáte za pravdu, když zmíním v první řadě svůdnou, v průsvitném hávu oděnou Čarovnou Mirellu. Tolik výhod na jediné kartě, které podporují kontrolního Fairlighta, by mohlo do ceny karty promluvit. Jako druhou musím zmínit mnou velmi oblíbenou Pokřivenou moc. Po staru řečeno protikouzlo proti jákékoliv kartě zdarma je přimo extrémní záležitost, nicméně protihráč si za přerušenou kartu lízne karty podle ceny, což je docela silná protiváha. Skutečnost je taková, že tempo úvodních kol je někdy až zběsilé a tak soupeři dáme většinou jednu nebo žadnou kartu a navíc až na konci kola. Třetí příčku bych obsadil extrémně účinným kouzlem, které se dá hrát i v prvním kole zdarma, ničí nepohodlnou kartu a navíc dává rovnou do nicoty za drobnou ztrátu dvou životů. Ano ano, uhodli jste, je to Anihilace. No a nakonec pro bramborovou medajli si přišel rudooký Černý princ. Čím by to tak mohlo být? Asi správně tušíte, že během druhého nebo třetího kola může vyskočit za 1 KB létající 5/5 se schopností bez nevýhody.
No teď z druhého soudku, a to jsou karty, které by mohly být cenově dostupnější. Určitě bych si přál, aby to byla další dáma a to od bohyně Elenios, Demizra. Na draftech mi osobně mnohokrát zachránila hru, ale na standardech ji ještě moc vidět není. Dvojku obsadila červená Dornodonova bytůstka Čupito. I když hledá odpovědi, může dát kost, blokovat a stavět, nemusí to vždy stačit. Třetí příčka patří již druhému princi v pořadí, a to Fénixovi. Je to sice ohnivák a kombo rozdmýchavající článek, ale oheň může být i silnější a jak nám spadne hřbitov do nicoty, tak ani to kombo nevzplane.
Poslední, o kom se chci zmínit, je z řady mocných avatarů, sám velký Král slunce. Jeho výhody jsou sice velmi zajímé, leč neodpovídají dle mého úsudku ceně. Všichni ostatní avataři se mi hráli zatím mnohem lépe, a to dokonce i blokovací Istarian.
To tedy byl můj pohled na vývoj cen a možné posuny, snad mi některé predikce vyjdou a někdy příště nashledanou.
Jaroslav Valehrach (redaktor)
Psal se rok 1999 a po několika letech nám skončilo vydávání legendární karetní hry Doomtrooper. Takřka současně byla uvedena nová karetní hra lokalizovaná do češtiny pod názvem Wastelands. Karty neměly tak krásné ilustrace, nicméně hratelnost byla úžasná. Hra si rychle získala své příznivce, ze kterých jich mnoho vydrželo až dodnes a Já jsem jeden z nich.