SPOILER: Věčnost – 12 Neobvyklých karet (1/5)


Je na čase začít představovat neobvyklé karty z edice Věčnost. Tento seriál bude mít 5 dílů a v každém si ukážeme vždy 12 nových karet. Neobvyklé karty mají větší sílu schopností než běžné, ale na vzácné nedosahují. Vzácné karty si proto necháme na úplný závěr, ať se máte na co těšit. Přesto si myslím, že i neobvyklé karty obsahují některé velice zajímavé a potenciální karty 🙂 Obzvláště ty, které budou doplňovat balíčky sestavené na jednom podtypu bojovníků (skřeti, qwargové, ganoidi…).

Pojďme tedy na to:

Davová hysterie

Všechny permanenty cílového hráče jsou pasivovány (bojovníci se přesouvají z hradeb zpět do zálohy). Tento hráč je zraněn o tolik Ž, kolik má ve hře permanentů.
#flavor#„Rughare!!! Vezmi si mě!” „Ne, vezmi si mě!” – dvě fanynky na vyhlášení ankety Magický frajer roku

Silná plošná karta s dodatečným zraněním hráče najde své uplatnění proti balíčkům s mnoha bojovníky a v mašinách, kde hráč potřebuje mít volný průchod přes hradby na hráče. Nejčastěji se pochopitelně bude hrát po vyhlášení útočníků, proti kontrolům tato karta asi nijak výrazně silná nebude.

HODNOCENÍ:

 

 

 

 

Epitaf čísel

Pokud jakýkoliv hráč vykládá kartu z ruky, polož žeton odpočtu na Epitaf čísel.
Pokud Epitaf čísel opouští bojiště, zraní protihráče o tolik Ž, kolik bylo žetonů odpočtu na Epitafu čísel (max. 10)
0_KB: obětuj.
#flavor#„Kajte se, dokud je čas. Kajte se, konec je blízko!” – pouliční prorok

Do začátku by Epitaf jistě svůj potenciál měl. Vzhledem k hromadě léčení a removalů si ale nejsme jisti, jestli budete chtít zaplácat jeden slot na kartu zrovna pro tohle. Pokud si tuto kartu lízneme v pozdější fázi hry, kdy už je vše na stole, zjevně bude mít tato karta poloviční sílu. Přesto zůstává velmi silnou a obávanou kartou.

HODNOCENÍ:

 

 

 

Khôrští žoldáci

Anti-magie: 1.
Pokud máš ve hře Khôrskou državu, obdrží +3 k ÚČ.
Po úspěšném vyložení odlož 3 karty z cílového hřbitova do nicoty, nebo se podívej na vrchních 12 karet protihráčova balíčku a odlož až tři karty do nicoty, zbytek zamíchej a vrať na vrch balíčku.

Skřetí antikontrol v podobě Khorských žoldáků. Do balíčku se skřety, kteří nehrají magii – proč ne. Do ostatních balíků spíše průměr. Ještě mě napadá využití v sideboardu proti balíkům, které budou hrát na jednu určitou kartu, zde si žoldáci najdou své místečko. Na základní sestavu to však moc nevidím 🙂

HODNOCENÍ:

 

 

 

Odměna za plodnost


Anti-magie: 0.
Pokud vyložíš bojovníka získáš 1_KB.
Všichni tví bojovníci obdrží _kotva.
Plynutí: lízni si kartu na konci kola.

Silné červené očarování vhodné do balíčku se spoustou bojovníků (de facto nás každý stojí o 1 méně), výhodou je, že za bojovníky za 0 KB paradoxně nic nezaplatíme, ale ještě získáme a to neomezeně (a to nejen z ruky). Tuto kartu si v určitých typech balíčků jistě dovedeme představit – díky schopnosti plynutí nám navíc dává možnost líznout si něco jiného v okamžiku, kdy už se nám tato karta nebude hodit do krámu.

HODNOCENÍ:

 

 

Qwargský mudrc

Létání.
(P), 1_KB: lízni si dvě karty (tuto schopnost můžeš použít pouze jako reakci okamžitě poté, co protihráč úspěšně vyložil permanent na bojiště).
(P): polož pasivně do své zálohy dvě karty Žebravý qwarg (tuto schopnost můžeš použít pouze jako reakci okamžitě poté, kdy protihráč vykládá kartu magie z ruky).

Malej, ale šikovnej. Tak by se dal popsat Qwargský mudrc. Do qwargského balíčku samozřejmě povinnost. Vzhledem k jeho velikosti se pro protihráče ze začátku může jevit jako nijak silný mravenec. Jeho potenciál ovšem roste s každou vyloženou kartou protivníka a od prvního kola nám může přinést opravdu zásadní herní výhodu – velmi podobnou jakou uměl dát například Kritanoidský čaroděj z Vládců osudu.

HODNOCENÍ:

 

 

Qwargský velitel stráže


Po úspěšném vyložení aktivuj všechny své bojovníky s podtypem qwarg a na každého polož žeton síly.
#flavor#„Tak pojďte chlapi, nebo chcete žít navždycky?” – poručík Rasčak

Příliš drahý a příliš malý. Na to co umí. V qwargském balíčku by se pro něj teoreticky místo najít mohlo, přesto je ale stále velmi nákladný na vyvolání, a pokud by nám ho soupeř šikovně přerušil kartou za 0, mohlo by nás to stát nemalou herní výhodu. Do běžného balíčku zcela nepoužitelný.

HODNOCENÍ:

 

 

 

 

Skřetí bič


(P): cílový skřet obdrží +2/+2 do konce kola.
1_KB, obětuj: polož do své zálohy pasivně kartu Skřetí válečník (tuto schopnost můžeš použít i když je Skřetí bič pasivní).
#flavor#„Tento bič není účinný jen díky tomu, že dokáže zvýšit oddanost. Je to opravdový nástroj bolesti a strachu.” – Lord Korell

Skřetí bič jako doplňková karta do skřetího balíčku, která nás nic nestojí a ve finále se promění ve Skřetího válečníka. Jako tlak v rané fázi hry ve skřetím balíčku by tato karta svůj potenciál mít mohla. Uvidíme jestli se bude dát poskládat funkční skřetí balíček. Nechme se překvapit.

HODNOCENÍ:

 

 

Skřetí porodnice

Přichází do hry aktivní.
Pokud úspěšně vyložíš kartu skřeta z ruky, polož do své zálohy aktivně kartu Skřetí válečník.
#flavor#„Množí se jako králíci, nikdy nebudeme schopni se jich nadobro zbavit.” – Lord Fezmin

Představte si, že za každého skřeta si vyložíte ještě jednoho dalšího skřeta navíc. Budou se na bojišti množit jako králíci. A není nic horšího, než horda krutých skřetů na bojišti 🙂 Tato karta je velmi rychlá a je alfou a omegou do skřetího balíčku.

HODNOCENÍ:

 

 

 

 

Spoutaný skřet


Létání.
Ve své přípravné fázi na něj polož žeton síly.
2_KB: polož žeton síly na Spoutaného skřeta.
#flavor#„Krutost je jeho koníčkem, pro skřety je to typické…”

Jako bojovník za 1 manu a létáním je vhodný do agresivních nebo skřetích balíčků. Jeho hodnoty ale bohužel příliš agresivní nejsou. A než na něj žetony síly dostanete, asi to chvíli potrvá, takže nenaroste dostatečně rychle, aby nějak výrazně ovlivnil hru již ze začátku. Přesto by měl být součástí skřetí hordy.

HODNOCENÍ:

 

 

 

Palác zázraků

Přichází do hry aktivní.
1_KB: hoď kostkou:
1-2: Můžeš odložit cílovou kartu na hřbitov.
3-4: Přeruš příští kartu magie protihráče (tato schopnost je kumulativní).
5-6: Cílový hráč je zraněn za 5 Ž, nebo si cílový hráč vyléčí 5 Ž.
Tuto schopnost můžeš použít pouze ve svém kole a jen jednou za kolo.

Palác zázraků je velmi variabilní a rychlou kartou, a naštěstí nemá schopnost, která by byla nepoužitelná. Uvidíme, ve kterém balíčku s modrou barvou by mohl využít svůj potenciál.

HODNOCENÍ:

 

 

 

 

Urychlovač času


Pokud chceš, přichází do hry pasivní.
Každý hráč si může ve své fázi tahu líznout pouze v případě, že nemá v ruce žádnou kartu. Táhne si však o dvě karty více než obvykle. Každý hráč může ve své přípravné fázi odložit z ruky do nicoty jakýkoliv počet karet.
#flavor#„Ještě včera mi bylo pětadvacet. Jenže dnes to bude nejméně čtyřicet.”

Urychlovač času měl vždy zastoupení v „úchylných“ balíčcích a rozhodně se nejednalo o nic standardního. Bohužel ani v současné situaci nevidíme budoucnost této karty nijak růžově, ale třeba někdo přijde s efektivním řešením jak schopnosti této karty na plno využít.

HODNOCENÍ:

 

 

Výhoda překvapení

Tví bojovníci obdrží +2/+2 a neviditelnost do konce kola.
Pokud máš během vykládání z ruky na bojišti 2 nebo méně bojovníků, lízni si kartu.
#flavor#„Vynořili se jakoby odnikud a sotva v okamžiku byli zase pryč.” – O konci expedice

Výhoda překvapení je velice zrádnou kartou, jistě dokáže dát velké zranění (v některých situacích), ale stejně tak dokáže hru prohrát, když si ji lízneme v nevhodný okamžik. Bez schopnosti plynutí se může stát noční můrou ve fázi tahu a může pro nás znamenat konec hry.

HODNOCENÍ:

 

 

 

 

 

Děkujeme za pozornost a těšíme se příště!