GUIDE: Sealed pro edici Zanův třesk

SEALED

 

Pokud Vás zajímá jak by teoreticky mohl probíhat formát Sealed (formát pro úvodní Preview turnaj) v edici Zanův třesk, mohl by vám pomoci následující průvodce, ve kterém rozebereme potenciál jednotlivých karet a něco si o nich řekneme. Nebudeme se zde zabývat kartami z kategorie „vzácné“, protože ty ovlivňují tento formát spíše minimálně (jejich pull je více méně otázka štěstí). A naopak se zaměříme na karty běžné, které budou jistě hlavní kostrou vašich konstrukcí a doplní je méně zastoupené karty neobvyklé (nicméně taky velmi podstatné a mnohdy silnější než běžné).

Abychom si to všechno zpestřili, jako stupnici hodnocení jsem tentokráte zvolil věc velmi aktuální, a to sice hodnocení dle jednotlivých postav českého pěveckého šoubyznysu. Předesílám, že hodnocení nemá za cíl nikoho urazit nebo zpochybnit jeho posluchačské choutky. Jde pouze o odlehčení hodnocení a jedná se o recesi. Hodnotit tedy budeme následovně:

Budeme mít 5 stupnic od nejlepší po nejhorší, kterou navíc rozeznáte dle barvy a šipek, od výborné, dobré, průměrné, horší a špatné:


Karty s oceněním Božský Kája jsou karty výtečné, hratelné a chcete si je do balíčku zařadit. Velmi vám ulehčí rozjezd nebo kontrolu nad hrou. Jejich využití má smysl a povedou vás na cestě za věčnou slávou. Referenční píseň: Kávu si osladím


Scheliho balada jsou karty velmi dobré a hratelné, ale bohužel to prostě na Božského Káju nemá. Jejich zařazením nicméně nic nepokazíte a občas vám mohou velmi výrazně pomoci ve vaší strategii. Některé karty s hodnocením Scheliho balada se v kombinaci s jinými kartami vyrovnají kartám s hodnocením o stupeň vyšším. Referenční píseň: Jahody mražený


Daliborův hurikán reprezentuje průměrnost a šeď všedních dnů. Karty sice nejsou vyloženě špatné, ale také od nich nelze očekávat mnoho. Nicméně je nutné těmto kartám určitě dát přednost před kartami z nižších kategorií, protože občas (velmi zřídka) dokáží překvapit a něco zajímavého sem tam udělat (zabít). Referenční píseň: Žít jako kaskadér


Karty z této kategorie bohužel nejsou vhodné a jejich zařazením se vystavujete reálnému riziku vyčerpání slotu, na kterém místo toho mohla být nějaká hratelnější karta. S přimhouřením obou dvou očí a zacpání obou uší a staženém rektálním otvoru si můžete troufnout pár těchto karet zařadit, ale jak to dopadne, to vám nikdo nezaručí. Dvakrát si rozmyslete zařazení podobné karty, pokud k tomu nemáte velmi závažný důvod. Referenční píseň: Ruská Máša


Karty pro absolutní masochisty a jedince s vážnými poruchami osobnosti. Jejich zařazením si koledujete o pořádný malér! Pokud si tyto karty nedáváte do balíčku z důvodu absolutní recese a trollingu, měli by jste neprodleně vyhledat lékařskou pomoc. Ministerstvo karetních her varuje: zařazením těchto karet zvyšujete riziko dropu z turnaje o 80%. Referenční píseň: Marnost

 

Dále bych rád uvedl, že tento návod není návodem pro bratrský limited formát DRAFT, ve kterém můžou být preference (obzvláště u některých konkrétních typů karet velmi rozdílné, protože fungují dobře jen když si jich vytaháte více kopií. S tím sealed moc nepočítá).

 

Nuže, pojďme na to:

Biskup

Karet, které vám na limited budou umět generovat body je skutečně málo. Biskup většinou minimálně zaplatí „sám sebe“ a už to z něj dělá poměrně zajímavou kartu. Nezřídka se ale stane že vám dá 2 kouzlené body navíc a to se na rychlém limitedu hodí. Pokud se vám podaří získat navíc přes 4 KB, tak je to symfonie a sami poznáte sílu ghallské církve! Zajímavé např. s Rambo brouky.

.

.

.

.

.

.

.

Služebník řádu

Spíše průměrná (až lehce pod-průměrná) karta, která se bez ostatních podpůrných karet příliš nechytá. Zvažte její zařazení a radši dejte přednost něčemu smysluplnějšímu.

.

.

.

.

.

.

.

.

Toraghův voják

Skvělý bojovník s vizí, který samozřejmě otevírá možnosti kombinování v podobě obětování (či jiné kalkulace) pro jiné schopnosti. Díky jeho schopnosti ho vždy můžete před koncem kola seknout, aby nebral soupeř tolik potřebný komponent do zanových střepin. Místo toho můžete rozdat další pecku za 2 Ž. Nezapomeňte jej také využívat na vykrytí obránce pro uvolnění místa do útoku ostatním „trvalým“ bojovníkům. Po vyhlášení útočníků ho obětujete a dáte kamkoliv za dva. Zbytek armády může projít přímo do hlavy. Je to ale poměrně nákladný špás, který nezůstává ve hře (což může být někdy dobře a někdy ne). Pokud rozbalíte více kopií, počítejte, že vám bude 1, max. 2 bohatě stačit.

.

.

.

.

Varkaudaří gladiátor

Gladiátor tak možná trochu klame vzhledem. Obzvláště zrádná může být jeho síťka, která je snad jedinou mezi běžnými a dokonce i neobvyklými z celého setu. Takže je tu hned několik ale – v tomto formátu se nikdo nebude snažit hrát cokoliv, co by se mohlo podobat brzdění hry. To znamená, že gladiátor bude vždy hrát i proti vám. Jeho léčení je zanedbatelné a ke vší smůle jeho vyvolávací cena není v zanových střepinách, což by z něj nepochybně udělalo mnohem lepší kartu. Pořád ale zůstává spíše lehce nadprůměrnou létající kartou. Vzpomeňte si na mě až budete rozjímat nad tím jak skvělé by to bylo, kdyby jste zrovna nezačínali (ale ve skutečnosti to nechcete a budete z toho mít lehce schizofrení pocity, protože těch +1 dopředu je poměrně marginální. Ta síťka vás bude srát mnohem víc).

.

.

.

.

Skřetí amulet

Vzhledem k absenci byť jediného skřeta v celém setu na běžných a neobvyklých slotech si moc nedovedu představit kdo by se tohle pokoušel za jednu kost vykládat a lízat přes to jednu kartu navíc. Zanovy střepiny mají na tuhle edici tak enormní vliv, že se zcela změní váš pohled na komponenty a jejich nakládání s nimi. Budete počítat každý komponent, který budete moct poslat do oné magické (doslova) vyvolávací ceny a ušetřit si ten jeden bod na karty za běžnou manu. Oblíbíte si to tak, že pro vás bude nakupování předmětů za běžné komponenty velmi neatraktivní. A karty za Zanovy střepiny jsou mnohem zajímavější. A občas umí taky lízat karty.

.

.

.

.

.

Šílenství Mogoků

Perpetuum mobile pro chudé s celkem zajímavou schopností. Pokud na tuto kartu budeme nahlížet tak, že se nám minimálně zaplatí její vyložení (ale nezřídka se vám podaří zaplatit něčím jiným, takže to třeba budete hrát jen za jednu manu a následně si přidáte dokonce 3 KB). Karet, které tímto způsobem dávají body je minimum – tohle, biskup, fialová svatyně a černý duch. Toť asi vše. Tohle je ovšem běžná karta a navíc zanova střepina, takže se vám bude hezky kombinovat s čímkoliv ostatním a uvidíte, že TO se vám bude nejednou hodit. Nezapomínejte při použití prvního modu odkládat soupeřovu kartu do nicoty (červeného vojáka, černého upíra, qwarga, vize, vílu, někdy svoji kartu s podtypem k vůli bílému očisťovači atp.)! Tento efekt jako když najdeš…

.

.

.

.

Rambo brouk

Na první pohled nenápadná karta, někde na pomezí průměru a lepší karty. Zajímavá je pokud se vám podaří jich rozbalit o něco víc a pak si brouky hledat přes kartu Formace apod. Taky je to jeden z jednodušších způsobů jak dostat do hry hnědý Mlžný amulet (případně jiný předmět za „čistou“ kost, kdy si v následujícím kole připíšeš o bod více a z jednoho brouka uděláš komponent). S amuletem pak původního brouka posílíš 2 žetony síly a můžeš vyrazit do útoku. Samozřejmě je to situační a namísto toho tam můžeš mít prostě 2x 2/1, které čekají třeba na bufového Biskupa. Btw. žetony síly jsou jedním z hlavních způsobů jak se solidně v této edici prolízávat. Běžných prolizů je minimum.

.

.

.

.

Liška Bystrouška

Liška Bystrouška má skutečně NECHUTNOU nevýhodu, to ovšem neznamená, že jí nemůžeme jednorázově použít jako removal na libovolného bojovníka s 1 nebo 2 Ž. Pokud se na ní díváme takto, nemusí být vždy úplně marná, protože nás to stojí 0 KB. Žádné rodeo s ní ale neočekávejte. Tohoto se chcete co nejdříve z bojiště zbavit. Situačně ji můžeme použít jako krmivo pro generála Beldiana (také bez výrazné ztráty).

.

.

.

.

.

.

Agarannin

Svými schopnostmi spíše průměrná karta, co ji ale vyšvihlo o level výše je „magická“ vyvolávací cena, která vám nejednou pomůže zatriggerovat něco jiného, využití ostatních schopností je spíše minoritní, takže máte hezkou, průměrnou 3/2.

.

.

.

.

.

.

.

.

Bradavičnatý thargodan

Zajímavá karta, která se překvapivě skvěle kombinuje sama se sebou, takže většinou chcete mít tyhle karty alespoň dvě a vyložit je nějak průběžně po sobě (není ale podmínkou, stačí druhá zanova střepina). Efekt s thargodanem se vám poštěstí jednou za uherský rok, efekt se zanovou střepinou bude téměř permanentní. A mít létací 5/5 zanovu střepinu na stole je prostě pohoda.

.

.

.

.

.

.

.

Orglingský parazit

Zaprděný orgling.

.

.

.

.

.

.

.

..

.

.

Zrůdný zplozenec

Agresivní karta, která může fungovat jako removal středně velkého bojovníka, nebo slušná pecka do hlavy hráče. Hrajte ji ale raději až jako poslední možnost po všech možných prolizech a nebojte se to případně sacnout do něčeho jiného. Navíc za hubičku. Proč ne?

.

.

.

.

.

.

.

.

Temný duch

Otevírač. Tohle je ten typ karty, kterou chceš mít na úvodní ruce a zahrát si ji jako první kartu celé hry a poslat se rovnou do druhého kola s 2 KB do startu. Duch vám otevře hru a možnosti. A většina karet je za 2 KB, takže pak už je to na vás…

.

.

.

.

.

.

.

.

Mlžný yetti

Klasická aggro karta, která nikoho neurazí a celkem zajímavě funguje. Není to zrovna víla a neumí vám sice dát body, ale soupeř se jej bude chtít zbavit. Koncept se mi líbí. Představte si, že by byl třeba (1)/3, no fuj.

.

.

.

.

.

.

.

.

Pán stínů

Další černá karta, kterých je v této sadě asi 5 obdobných. Pán stínů je pseudo 3/1 s tím, že vám dává pecku. To vás ale moc mrzet nemusí, protože soupeř je na tom obdobně. Nějak jsem nepochopil schopnost život na této kartě, ale nemusím rozumět všemu (pokud si otevřete něco vzácného co umí využívat žetony života, tak asi budete vědět co s tím). Pořád je to na tento formát silnější aggro karta a slušný otevírač.

.

.

.

.

.

.

Vampýří nemluvně

A je tu čtvrtý z pěti černých bratrů. Tento vám pro změnu lízne kartu, takže vás karetně neznevýhodní, a to je v určitém okamžiku možná ještě lepší než když dostanete 1 manu, že?

.

.

.

.

.

.

.

.

Vampýří strážce

Závěrečný 2/1 létač s naprosto nerelevantní schopností je z výše uvedené pětky nejslabším (na sealedu). Pokud si ale nevšímáme jeho schopnosti pořád máme v ruce celkem schopnou 2/1 létací vanillu za bod, která sice nenadchne, ale do prvního kola také neurazí. Rozhodně jsou zde i méně použitelné kousky než je obyčejná 2/1 co nic neumí 🙂

.

.

.

.

.

.

.

Křišťálová víla

Další jedno-manový drop do prvního kola, tentokráte s dvěmi skvělými přednostmi. Těmi jsou nepochybně magická vyvolávací cena – těch moc za 1 není a bude se hodit (nezapomeňte – v této edici, na tomto formátu chcete hrát co nejvíc střepin v balíčku – vždy!). A jako druhá schopnost je posmrtné vracení na ruku libovolného bílého bojovníka (těch sice moc není, ale když se vám to podaří třeba na očisťovače, který by měl jít do hry letecky zadarmo, může to být docela sranda). Někdy si můžete vrátit třeba malého anděla do Stříbrné armády (3/3 neviditelný létač taky není k zahození). Takže jednoznačně zajímavá karta (a pro všechny vílofily rozhodně i hezký obrázek muhehehehe…).

.

.

.

.

.

Baltazar, behemoth

Baltazar se na sealedu bohužel příliš nechytá, protože je skutečné malá pravděpodobnost, že jich rozbalíš (a lízneš) tolik, aby to stačilo na slušnou párty. To už radši žluté brouky. Z tohoto důvodu se budeme těšit jestli třeba příjemně překvapí na draftu. Jako krmivo pro Beldiana – ideální. Se Stříbrnou armádou, případně Oltářem světla se jeho šance na úspěch malinko zvyšují.

.

.

.

.

.

.

.

.

Zlatavý krunýř

Nepříliš zajímavý předmět, který si průměrné hodnocení vydřel svou magickou vyvolávací cenou. Když nemáte cibuli, tak tam dejte houby. Když nemáte  houby, tak tam dejte krunýř.

.

.

.

.

.

.

.

.

Podivná léčba

Zajímavý léčící removal, kterých je poskrovnu. Jelikož je v každém boosteru cca 3-5 zanových střepin, to by v tom byl čert, aby jste nějakou nepotřebnou z ruky nezahodili a lízli si něco pořádného 🙂 Obzvláště vychytané s Qwargským větroplachem na bojišti. Doporučuje 9/10 zdravotních bratrů.

.

.

.

.

.

.

.

.

Halafír

Prvně jsem byl k této kartě skeptický, po statistickém výzkumu a praktické zkoušce je při současné koncentraci karet s magickou vyvolávací cenou v boosteru a předpokladem, že si jich do balíčku dáte co nejvíce, opravdu velmi pravděpodobné, že si alespoň jednu kartu za Halafíra na ruku vezmete (občas i dvě!). Osobnost to nebude. Těch je jak šafránu. Bod navíc za to, že on sám je zanova střepina. A prolizy tady prostě moc nejsou – je to nedostatkové zboží. Takže buď žetony síly, nebo Halafír.

.

.

.

.

.

.

Mlha zapomnění

Další discard karta, kterých jsme v minulosti už viděli několik. Do začátku asi průměr. V okamžiku, kdy má soupeř vše na stole – mrtvý draw. Je to poměrně dvousečná zbraň – kdyby to bylo za bod, asi bych mluvil jinak, ale to bych chtěl už moc.

.

.

.

.

.

.

.

.

Odzanování

Je celkem zázrak že karta s podobným power levelem zabloudila na běžný slot. Zřejmě pro constructed nikterak zajímavá (spíše sideboard), naopak pro sealed, ve kterém je každá třetí karta zanova střepina, splněný sen. Takže čtěte se mnou: nahoře magická vyv. cena = hrajeme to za cokoliv (např. kost nebo pasivaci bojovníka), poté si lížeme! kartu a následně přerušíme nebo zničíme zanovu střepinu, což jak víme jsou ty klíčové karty. Tak co víc chtít? Možná jen štěstí na tři kopie.

.

.

.

.

.

.

Mlžný úder

První z přímých zranění. Toto je to větší a hlavně nákladnější. Za 2 KB (bez magické vyv. ceny) je to na hranici nadprůměru, ale asi pořád dobré. Zaplať pánbůh že je to kouzlo, takže funguje na macíky se 4 Ž, a to se může někdy hodit. Pálit to do malých potvor se asi moc vyplácet nebude – jenže tady JE hodně malých potvor.

.

.

.

.

.

.

.

Psanec

U psance nemůže být o blokování řeč, to je tady na sealedu zcela bezpředmětné. Situaci však zachraňuje atraktivní vyvolávací cena a ještě atraktivnější zelené 3/3 tělo s létáním. Jako bojovník do střední fáze hry je ideální.

.

.

.

.

.

.

.

.

Mlžné bodnutí

Skvělý removal a přímé zranění na drobnou havěť do začátku hry, který nás nestojí žádné body to je sen každého, kdo chce v mlze zabodovat.

.

.

.

.

.

.

.

.

Zbytky mlhy

Jednoznačně karta s cílem vyčistit hrob od všeho prohnilého. V sealedu to však zas takovou hrozbou není. V sideu určitě jedna z karet na prvním místě!

.

.

.

.

.

.

.

.

Symbol květu

Symbol květu jako jedna z mála karet, která neničí, ale ochraňuje. Otázka je do jaké míry je lepší soustředit se na chránění místo samotné ničení? Free to play model a někdy zajímavé plynutí z ní však dělají poměrně slušný průměr – v konvenčním boji vám však bude k ničemu.

.

.

.

.

.

.

.

.

Targantula

Targantula měla obrovské očekávání, kterému možná ještě dostojí v constructed formátu. Na sealedu bohužel velmi situační a ne vždy se podaří její schopnost využít. Ke všemu je těžké uzpůsobit vývoj hry anti-magii, protože na tomto formátu prostě balíček bez magie poskládat téměř nejde. K žlutým broukům asi ideální.

.

.

.

.

.

.

.

Zan pavouk

Jedna z klíčových „pseudo“ proliz karet, která navíc boostuje ostatní bojovníky. Nebojte se jedových žetonů, protože si za ně líznete. Důležité je také vnímat fakt, že žetony síly zvýší vaše životy, takže žetony jedu budou muset zabít bojovníka až dorovnají jeho počet životů, a pokud má bojovník více než jeden Ž, logicky v dalším upkeepu ještě neumře, takže můžete teoreticky položit další. Tento pavouk má jen samé přednosti, ať už vyvolávací cenu nebo samotnou schopnost. Většinou se podaří mít ještě něco na stole co vždy umožní dávat alespoň dva žetony síly, a to za obyčejné tapnutí. To prostě chceš. Vážně. Vyzkoušej si to a už nebudeš chtít nic jiného než trávit vlastní armádu.

.

.

.

.

Trnitá past

Průměrný removal, který zachránila vyvolávací cena za nula. Předpokladem však je, že hraješ generála (a nemusí to být zrovna Thormedor, bohatě ti stačí Beldian, který je tady stejně lepší). Bez generála je to spíše Davidův socík, a pokud se ti nepodaří rozbalit Beldiana, zvaž, jestli si tohle chceš skutečně dát do balíčku.

.

.

.

.

.

.

.

Léčivá mlha

Ahoj jsem Léčivá mlha. Umím léčit. Nic víc neumím. Tak zase ahoj.

.

.

.

..

.

.

.

.

.

Mlžný plášť

Opět další karta, která celkem mate lákavou schopností a nabídkou lehkého zranění soupeře. Zdání však klame a v bojově vřavě, ve které počítáš každou kost navíc do svých milovaných zanových střepin prostě na tohle už nějak nezbývá ani místo, ani platidlo.

.

.

.

.

.

.

.

.

Mlžný amulet

Jeden z mála předmětů, které stojí za to hrát za kosti. Jak už jsem řekl, ideálně třeba za seknuté dvojče Rambo brouka. Za čtyři karty svrchu si napumpovat svého bojovníka o +2/+2 s vidinou, že si za něj v případě nějaké nenadálé události lízneš dvě karty, tak to prostě jsi ochotný za kost vyložit. Všeho ale moc škodí! Takže amulety ano, ale s rozumem!

.

.

.

.

.

.

.

Natuuk, chapadlovec

Legendární bojovník, který má smysl pouze v balíčku plném legendárních, nelétajících bojovníků vedených oranžovou kartou Údolí legend. Pravděpodobnost, že si všechno potřebné pro tohoto kovboje na sealedu rozbalíš je asi stejná, jakože na tebe teď během čtení této věty spadne meteorit. Nestalo se, že? Takže to nehraj.

.

.

.

.

.

.

.

Přehnaná sebedůvěra

Aby tato karta dobře fungovala, potřebuje dvě věci. Dostatek bojovníků a volné hradby. Toto bohužel většinou není to, co před sebou vidíš na bojišti, a proto trošku slabší hodnocení. Vyloženě špatná asi není, protože si za sebe alespoň lízne kartu, ale budeš možná potřebovat něco dalšího do kombinace… maskování nebo plášť nebo jinou neviditelnost a navíc to bude pořád +2/+2 „jen“ po útoku.

.

.

.

.

.

.

.

Šípová past

Velmi nákladná past, která vyžaduje spoustu komponentů a ideálně generála. Určitě najdete lepší způsoby ničení a kosti si šetřete na zanovy střepiny.

.

.

.

.

.

.

.

.

Formace

Hned tři mody v jednom zaklínadle? No proč ne. Najdeš si cokoliv za 1 nebo 0, např. pavouka, nebo brouky, nebo vílu, nebo prostě něco, co něco umí a co se ti hodí. Do toho removneš něco až za 2 KB, což už může být středně velký bojovník. A do toho (pokud máš) si přímo na zteč vyhodíš do zálohy hovádko do 3 KB (qwarga, trojrožku, mantriona, Mr. Bradavici atp.). No a tím se může celkem slušně zvrátit vývoj hry. Takže tuto kartu nepodceňujte. Nicméně je opravdu těžké trefit všechny tři mody a většinou budete spokojení, když se podaří nějak smysluplně použít dva. Proto bych byl s kopiemi ve 40 karetním balíčku obezřetný.

.

.

.

.

.

Mínotauří šéfkuchař

Mínoutaří šéfik vybízí k představě, že by snad mohl fungovat stejně efektivně jako Královský kuchař z edice LEGENDY. Bohužel tento kuchař vaří spíše v nějaké čtvrté cenové skupině, protože jeho schopnosti nejsou tak kulervoucí jako u jeho bílého předchůdce. Žeton síly se sice může v některých situacích hodit, nicméně předpokládá se, že kuchař bude dřepět stále v záloze a hlavně musí mít stále z čeho „vařit“. Takže si pořád musíte hlídat minimálně  jeden žeton síly, který bude rozmnožovat. Celý proces je velmi zdlouhavý a než tento kuchař něco pořádného navaří, dost možná bude i po boji. Lehký nadprůměr, ale karta, která neumí zabít.

.

.

.

.

.

Představení bijců

Co se týká bomb a finisherů musíte pátrat na neobvyklých slotech. Rozbalit konkrétní neobvyklou kartu je velmi složité, nicméně věřte, že se na vás minimálně jeden nebo dva z velkých bojovníků ze tří boosterů určitě usměje. Velmi slušní a použitelní jsou následující mohykáni. Všichni z nich mají poměrně zajímavé schopnosti, ze kterých z podstaty edice exceluje především Obří očisťovač, který za určitých podmínek jde do hry za 0 KB!!!! a ještě k tomu bude lítat! A věřte tomu, že když si na to počkáte, tak dřív nebo později se podmínky k tomuto vyložení skutečně podaří splnit. IVANE BIJ!!!! @_@

Ze zbylých dvou jsem vybral ještě velmi solidního Lidožravého humra, který se umí zlevnit což se může hodit a ještě to kolo si jej můžete posílit a aktivovat, takže opět jedná ještě v kole, ve kterém byl vyložen! Takže 6/6 aktivně za 3 KB celkově, to jde ne? – navíc má v sobě removující schopnost na malé potvory – což u bijce určitě uvítáte, jen musíte mít body. Na závěr zástupce obrů – Horský obr, ten se sice nezlevňuje, zato může létat a má neviditelnost, takže se nemusíte otravovat s havětí na hradbách a můžete v klidu bušit do soupeře, jen ta cena z něj dělá o chlup horšího bijce z této svaté trojice 🙁

Toto byli těžkotonážní bijci, samozřejmě edice nabízí na neobyklých slotech i jiné zajímavé bojovníky, kteří dokáží být poměrně velcí a zároveň dělají šikovné věci. Tři honorable mentions za všechny:

.

Tipy na sestavení balíčku:

Dříve se na sealedu hledělo spíše na rozbalené vzácné karty zvlášť, u edice Zanův třesk budete muset věnovat stejnou pozornost zanovým střepinám. Měly by jít okamžitě po vzácných kartách v druhé vlně selekce jako primární karty. V balíčku prostě chcete mít těchto karet co nejvíce. Takže si vytáhněte všechny vaše zanovy střepiny, dobře si je prohlédněte a každou, byť jen trochu použitelnou si do balíčku dejte, protože nikdy nevíte jestli vám díky ní nezatriggeruje nějaká další karta bez ohledu na její původní slabší schopnost. Všechny ostatní karty navybírejte klasicky jak jste zvyklí, většinou se vyřadí 23 nejméně použitelných karet a necháte si 40 nejlepších. Vždy je lepší mít o trochu více bojovníků než ostatních karet a hlavně levné bojovníky se kterými budete schopni jednat od samého začátku hry – toto však téměř nemusíte hlídat – pool karet je nastaven tak, že v podstatě tam tyto karty budete mít, ať chcete nebo ne 🙂

.

Závěr

V tomto článku jste viděli jádro celé edice pro limited – běžné karty. V porovnání s neobvyklými budou tvořit naprostou většinu struktury balíčků, takže se občas setkáte s neobvyklou kartou, ale gró celé edice v limited formátu je popsáno v tomto článku. To je to, co musíte znát, zbytek už je o vaší schopnosti to ukočírovat a mít trochu štěstí. Zanovy střepiny jsou velice zajímavou a zábavnou formou vyvolávací ceny a věřím, že si ji všichni velmi rychle osvojíte a zalíbí se vám jako mě. Tato mechanika přinesla do hry velmi svěží vítr a nové možnosti a udělala hru zase o chlup zajímavější a dynamičtější. Těším se na vyrovnané limited bitvy, ve kterých má šanci na úspěch úplně kdokoliv.

Děkuji za pozornost a vidíme se na prevku.

 


Autor: Vladimír „Lados“ Šopík (redaktor)
S Wastelands začal už v době pravěké, a už tehdy ho naprosto uchvátila. Tak dlouho v sobě živil myšlenku znovu vydání hry, až se to nakonec podařilo. Z balíčků hraje nejraději složitější konstrukce, převážně kontrol. Jeho nejoblíbenějším formátem je však draft, ve kterém člověk zažije ojedinělé herní okamžiky. Má bohaté zkušenosti i s jinými karetními hrami, které zúročuje při vývoji a zdokonalování české verze Wastelands.