DECK-TECH: Walking dead (Válka bohů)

 

Za dávných časů Wastelands jsem hodně často hrál Leaha a tak nějak tíhnul k těm nemrtvákům. Když se opět WL rozjely, hodil jsem očko, jaké že nemrtvé karty jsou nyní. Bohužel jakási ztráta návaznosti na předešlé edice tu je stále vidět, a tak snad nic krom qwargů a všudypřítomných otravných ganoidů se nedá hrát na vysoké úrovni. Strádají stále nemrtváci, šotci, skřeti, varkaudaři a hromada dalších poddruhů a podtypů. Časem se to určitě zlepší, ale co nám nabízí nemrtváci během těchto vyšlých tří edic? Nuda to určitě nebude.

 

Walking dead (Válka bohů)   

 

Jak již z názvu vypovídá, je to „pochod nemrtvých“, v tomto duchu je i poskládán balík. Je to takový podbalík balíku na tento formát, protože z bojovníků nebudou použiti jiní. Základem jsou tedy nemrtví bojovníci, rozděleni do dvou sledů. Nejdříve typičtí bijci a poté alternativní bijci. Nesmí chybět Morgan, Dračí kostěj (hrajeme nemrtvé aggro, takže tady nám jeho schopnost nevadí, spíše naopak), Černý princ coby typický čistič soupeřových hradeb a Pán zombie. Morgan s Černým princem přijdou do hry relativně levně, ale na Dračího kostěje budeme chtít mít v zásobě nějaké KB.

 

 

Pokud máme složen hlavní ofenzivní voj, je škoda nevyužít i ostatních bojovníků a zde už si lze pohrát víc. Výborný je Geomi v pozdější fázi hry, kdy mohou hřbitovy překypovat mnoha kartami. Jednoduše tak celý soupeřův hřbitov naráz zmizí. Vampýří drak taktéž přichází v úvahu, má jen 1 Ž, ale jeho schopnost jednak uzdravovat a jednak být sám za obětované životy uzdravován, je výborná.

 

 

Při pohledu na výše zmíněné bojovníky je patrné, že by mohl být balík docela drahý. Mohl by nám soupeř vysosat KB, zbavit nás karet na stole, tím by se hodně bojovníků „zdražilo“ atd. Proto má taky většina z nich schopnost létání. Je ale třeba taky levnější bojovníků na jakousi obranu.

 

 

Máme zde Doorwaltha, který je na Válku bohů skvělá sidovací karta a pokud protihráč nehraje bohy, kteří mu vadí, šup s ním do balíku. Za málo peněz (KB) dokáže udělat slušnou paseku.  V takto nabitém balíku plném bojovníků nesmí chybět Pradávný duch. Jako vhodný kandidát na to, nechat se na hradbách umlátit, se hlásí Hnilobák. Stínochod se dá v případě nouze taky jako def použít. Jistě jsou tam další nemrtví bojovníci, ale ti nemají potřebných vlastností pro walking aggro deck.

 

 

A pak zde máme takovou hezkou trojičku bojovníků, kteří jsou typickými obyvateli zálohy a do bitvy se pouštějí jen v nouzi. Vampýří duch, Dekirda, smrtka a Leahův velekněz.

 

Udělali jsme hezké představení bojovníků a teď co, že? Je potřeba se připravit na nedostatek KB. K tomu nám poslouží Zhmotnění energie. Bohužel je to jediná karta, která nám takto KB vygeneruje. Než se tedy rozjede naše trochu dražší aggro, musíme protivníka v prvních kolech trošku brzdit. Vzývání duchů je vhodný adept, stejně tak Pokřivená moc či Zapovězení duše. Taková ruční brzda je potom v podobě Morganovy kletby či Morganovy pečetě.

 

 

Lze si zahrávat i s myšlenkou Očistce či Leanthilova triku.

A nakonec nesmíme zapomenou na absolutní základ decku a to je chrám i oltář.

 

 

Na čem to teda tkví? Cílem je určitě vyložení silných bojovníků a získání převahy na hradbách. Za tímto účelem disponuje deck poměrně silnými bojovníky, kteří si dokáží poradit s jakýmkoli defem. Nebylo však zmíněno, že Dekirda s Veleknězem to mohou do protihráče napálit i na dálku především Velekněz bude u tohoto formátu asi častým cílem magie. Leahův oltář jako jedna z mála karet nám je ještě boostne, ale její vyvolávací cena je tady spíše naškodu. Spoléhat se však jen na útok by ve většině případů nevyšlo, protože jak už jsem jednou zmínil, balík je (a hlavně zpočátku) docela náchylný na úvodní ruku a má pomalejší rozjezd. Karty nenabízí mnoho množností k nějakému prolizu karet (ty zajistí jen žetony síly), ale zase poměrně slušně pracují se hřbitovem. Balík ale bude trpět na kontrol KB a především na množství karet na stole. KB nám vygeneruje jen Zhmotnění energie, jinak bude nutné mít dostatek potvor v záloze a spoléhat se na oněch 5 KB každé kolo. Nemuselo by to však vadit, protože balík disponuje jednou věcí, která tu zmíněna ještě nebyla. Poměrně slušně healuje – Vampýří drak, Vampýří duch, Stínochod, Dekirda…a kdyby to nestačilo, lze použít ještě Velké sání života, které tu zmíněno taktéž nebylo. Takže je to taková kombinace aggra s heal set upem. Lze tedy v omezené míře na začátku ubrat a nějakého toho bojovníka soupeři na hradbách tolerovat. Další vlastností decku je vracení bojovníků (karet) ze hřbitova, o to se nám postará Morgan a Leahův chrám. Ke zpomalení soupeřova rozletu je tu již výše zmíněná magie. Balík taky nenabízí mnoho obrany proti magii, ale tento nedostatek by se dal vyřešit případným Pánem nedotknutelných.

 

Ne sice tento, ale podobné herní konstrukce (tato je opravdu čistě deadly) se již na turnajích objevily. Jestli se někdo odváží jít čistě touto cestou? Asi ještě ne, ale kdo ví, co nového a nemrtvého nám přinesou další edice? Určitě tu je položen slušný základ. Karty Bufy ani neutrální se zde nepoužily, neboť už se vzdalují myšlence nemrtváckého aggra. Magie ani jiné karty z podstaty toto označení nemá, takže jsem použil jen Leahovu.

 

Decklist:

Generál: Pán nedotknutelných (případně)

ČERNÁ (46)
3x Morgan
3x Černý princ
3x Dračí kostěj
3x Pán zombie
3x Vanpýří drak
2x Vampýří duch
2x Geomi, zvaný tlouštík
2x Doorwalth (případně)
2x Pradávný duch
2x Hnilobák
2x Stínochod
2x Dekirda, smrtka
3x Leahův velekněz
2x Leahův chrám
2x Leahův oltář
3x Zhmotnění energie
3x Pokřivená moc
3x Zapovězení duše
3x Morganova kletba či Morganova pečeť


Michal Slivečka (redaktor)
Jednou někdo před 15 lety dotáhl do třídy pár karet Wastelands. Tak mě ta hra chytla, že snad co přestávka, to partie. Sehrál jsem jich stovky. Nyní jsem rád, že se opět mohu vrátit k zápolení s novými edicemi. Jsem ale „stará škola“, mám rád mlátičky mezi bojovníky, které sem tam opepřím boostem nebo kouzlem. Dnešní control balíky mě moc nebaví.