DECK-TECH: Kata-R Z E (Standard)

 

Dnes se podíváme v detailu na můj balíček hraný v Praze na standardu. Nechtěl jsem dávat do rozboru svoje věci, ale tato konstrukce má potenciál a pořizovací cena decku také patří k těm přijatelnějším. A protože se líbil, dávám ho tedy k dispozici i Vám ostatním.

 

Kata – RZE (standard) 

Jedná se o kombo deck, který jak název napovídá, využívá karty Katarze energie. Katarze jako taková, sama příliš výhod nenabízí, ale vezme-li se to za správný konec, protihráč jen suše pokrčí rameny a nezmůže se vůbec na odpor. Hlavní kartou do komba ke Katarzi je Elementární Argon. Tenhle nenápadný harcovník nám dokáže vracet Katarzi zpět do ruky a Katarze zase zpět do ruky Argona. Namítáte, že jde jen o prázdnou smyčku, která nic nedělá? Ano, ale v tom je právě to kouzlo. Dodejte esenci na tvorbu KB a lízání karet a fór je na světě.

 

 

Karty, které nám pomůžou dolízat si celý náš balíček jsou dvě. Vzdušná úroveň a Ďáblovo učení. Úroveň pokládáme nejlépe na Argona, ale nebojte, osobností se v balíčku najde dost. Fór je v tom, že Katarzí vrácená osobnost s žetony síly nám dává možnost si líznout tři karty. Zároveň se nám opět do ruky vrátí. Ďáblovo učení lze v případě nouze zahrát opětovně schopností Argona (nejlépe druhého, jednoho potřebujeme pro Katarzi).

 

 

Balík je vyloženě postaven na manatvorbě, protože bez nich celé kombo jet prostě nemůže. Vykládání karet dokola něco stojí a je potřeba, aby nám v průběhu kola KB nedošly. Na to jsou v balíčku 4 karty. První z nich je Manová sonda. Ze 4 KB na 9 KB je vítaná pomoc. Oblíbený Lektvar many, který nejvíc oceníme, máme-li dva Argony a jedním z nich se každé další vyložení  odměníme zdvojnásobením KB. A teď dvojice, která sice KB přímo netvoří, ale přesto se nám o manu dobře postará. Zlatý tygr posouvá kombo Katarze a Argona o level výš. Za 3 KB získáte totiž možnost vyložit tři žluté karty za kolo zdarma. Doporučuji zůstat ve smyčce: Zlatý tygr za 3 KB, zdarma Elementární Argon, zdarma Katarze Energie a zdarma opět Katarzí vrácený Zlatý tygr, čímž získávám další tři karty zdarma. Tím se přímo dostáváme ke čtvrté kartě na tvorbu KB. Není jí nic jiného než již zmíněná Vzdušná úroveň. Za další 1 KB navíc k ceně Tygra si totiž můžu za žetony síly vzít 3 KB, což vlastně samo o sobě stačí k tomu, abych měl vždy dost KB.

 

 

A teď už jen doladit omáčku okolo. Vrhneme se na karty, co nám pomůžou líznout to, co je potřeba. Určitě tady můžete vymyslet i něco jiného, základem je ale výše popsané kombo. Já použil Hledání podobnosti, Kvalitní náhradu, Čupita, Malé přání a Rudou smrt. Jediné, co zmíním u Rudé smrti, že u ní používám plynutí, protože Katarze, Lektvar many a Ďáblovo učení se vždycky hodí.

 

 

K tomu přidáme do balíčku discard na ruku soupeře, v podobě Šílence, Nespoutaného Sajonna a Krysy Rena. Tyhle karty se nám hodí jak v začátcích, kdy snižujeme počet karet v ruce soupeře, aby nám mohlo kombo projít, a také proto, aby po jeho ukončení soupeř už neměl co zahrát. Použít lze spoustu jiných karet, já vybral tyto. A další na řadě bude soupeřův balíček, který celý odemelou Khorští žoldáci.

 

 

Na ochranu proti kontrolním kartám soupeře, pokud se nám je nepodaří odemlít discardem, tu máme Léčku a Gaddarovo ultimátum. Jsou to karty, které nutí soupeře countr použít na tyhle karty, a nám zbývá prostor pro karty z komba. Pokud se nám je podaří úspěšně zahrát, nemusíme se už bát, soupeř v našem kole škodit nebude. Navíc Gaddarovo ultimátum se dokáže pomocí žetonů rozpadu postarat o ty karty, které nelze vrátit Katarzí na ruku.

 

 

Nakonec jen pro jistotu po jednom kuse v decku, kdyby se něco nepovedlo, Čarovná Mirella, pro návrat bojovníků ze hřbitova (lze použít dostupnějšího Ziránského stařešinu), Kumulativní symetrie, ta nám pomůže najít stejnou kartu, co máme na bojišti, a Ničivý mameluk. Toho jsem hrál kvůli tomu, že jsem nechtěl hrát Prastarou runu, ale použil jsem Přípravu, a soupeřova pravidelnice či generál by mě mohli hru velmi znepříjemnit (hlavně Síť). Ale i u pravidelnice či generála záleží na vás, co očekáváte, že se na turnaji bude objevovat.

 

 

Uznávám, balíček není z nejlehčích na hraní, ale pokud se ho naučíte ovládat, zjistíte, že má nepřeberné množství kombinací, jak si poradit i v situacích, kdy už to vypadá beznadějně. Sám jsem na turnaji dokázal vyhrát hru, kdy jsem měl úplně prázdnou ruku, po třech následujích kolech mi zůstal poslední život a já s tím, co jsem stačil za tři kola líznout, vykročil směle za definitvním vítězstvím.

Decklist:

PRAVIDELNICE: Příprava 
ŽLUTÁ (20)
 3x Katarze energie
 3x Elementární Argon
 3x Lektvar many
 3x Kvalitní náhrada
 2x Manová sonda
 2x Zlatý tygr
 2x Léčka
 1x Čarovná Mirella
 1x Kumulativní symetrie
ORANŽOVÁ (12)
 3x Ďáblovo učení
 3x Rudá smrt
 2x Čupito
 2x Krysa Reno
 2x Khorští žoldáci

HNĚDÁ (4)
 3x Gaddarovo ultimátum
 1x Malé přání

FIALOVÁ (5)
 2x Šílenec
 2x Nespoutaný Sajonn
 1x Ničivý mameluk

NEUTRÁLNÍ (5)
 3x Vzdušná úroveň
 2x Hledání podobnosti

 

U zajímavých konstrukcí zase někdy příště.


Michal Brůha (redaktor)
K Wastelands jsem se dostal úplnou náhodou, když jsem sledoval bratrance s divnými kartami, o kterých tvrdil, že je nepochopím. A tak vznikla závislost trvající stále i v období, kdy hra vycházela neoficiálně, a karty jsme si překládali a tiskli doma defacto na koleni. Rád stavím decky z karet, které zůstali hráči opomenuté, ale mají potenciál a nezaslouží si zůstat v prachu alb.