ROZHODČÍ: Report č. 1

Vítej dobrodruhu! Jistě si pamatuješ, že jsme se zmiňovali o jakési věci s rozhodčími pro turnajové hraní Wastelands. Myšlenka se pomalu, ale jistě, formuje, a i my nezahálíme a zatím nanečisto zkoušíme zkušenosti z takovýchto turnajů přetavit v rubriku, kde se dozvíte, jaké problémy a situace nastaly a kdo že je vlastně rozhodoval. Jako takového pokusného králíka jsme si vybrali draft v ostravské čajovně Antakarana, který uspořádal místní gladiátor Adam Raw (ano, jedná se o slavného legionáře Adamia Rawia ze čtvrté kohorty z karty Síť) a soudcování se, zatím neoficiálně, ujal vítěz snad všeho Jirka Řepecký. Jelikož se jednalo o první draft s novou edicí Legendy, situací a interakcí k řešení bylo opravdu dost. Upozorňujeme, že tato rubrika je spíše informativního charakteru přímo z turnajů, pokud by některé z rozhodnutí bylo mylné, opravíme jej následně v sekci, kterou pro tebe připravujeme a ve které budou tyto rozhodnutí přehledně popsány a průběžně doplňovány. Tak copak vlastně Jirka řešil na úvodním draftu Legend?

19.1.2019 – Draft Ostrava

Malý Zan:

 

U této komplikované karty padl dotaz, jestli přichází do hry aktivní nebo pasivní, pokud kopíruje kartu v pasivní poloze.
Jirka: I když kopíruje kartu v pasivní poloze, Malý Zan vždy přichází do hry aktivní.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ziránské okouzlení + Město čistých duší:

V této interakci nebylo jasné, co přesně Ziránské okouzlení na kartě Město čistých duší tzv. vypne.
Jirka: Ziránské okouzlení vypne schopnost Města vyrábět žetony v přípravné fázi, na již vyložené Lidi nemá vliv (jejich schopnost je aktivační, takže se dá použít).

Ziránské okouzlení + Akmal:

Stejná situace jako výše, co bude fungovat a co ne?
Jirka: Na Akmala můžeš vykládat karty a žetony života. Můžeš použít schopnost přidávající kouzelné body, tato je aktivační. Nemůžeš ale tyto žetony (0/-1) odstranit, pokud udělí zranění. Ziránské okouzlení vypíná také schopnosti znázorněné obrázkem, jako jsou magický útok či obrana, létání, síť atd.

 

Vodní šotek:

Jak funguje tato karta, pokud mám na stole dvě její kopie?
Jirka: efekt je kumulativní, tzn. každý šotek posílí oba, tj. pokud oba šotci zraní protihráče, obdrží každý dva žetony síly.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drak štěstěny:

Můžu za použití schopnosti Draka štěstěny zahrát zdarma kartu zóny?
Jirka: nemůžeš, na zónu se tato schopnost použít nedá.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přitažlivost:

Kolik kouzelných bodů zaplatím při hledání karet s vyvolávací cenou 1 nebo 0?
Jirka: vždycky utratíš minimálně 1 kouzelný bod, i pokud X je 1 nebo 0.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zu´lit:

Když použiji schopnost Elektrické blesky, kterou udělím dvě zranění, položím si na Zu´lita dva žetony síly?
Jirka: ne, položíš si pouze jeden, schopnost přímého zranění se bere jako jeden zdroj zranění.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vize:

Co se děje s permanenty s podtypem vize (bojovník – vize či očarování – vize)?
Jirka: karty s podtypem vize automaticky na konci kola odcházejí na hřbitov.


Vladimír „Scyther“ Hula (redaktor)
S Wastelands začal kdysi v pravěku, když v časopise ABC rozbalil Varkaudaří nemluvně. Od té doby zkusil celou škálu karetních her, od Wastelands, přes Lord of the Rings TCG, VS System, Pokémon TCG, World of Warcraft TCG a nakonec Magic: the Gathering. Poté vyměnil v roce 2014 svět papírových kartiček za svět digitální, kde působil v týmu Key4You jako hráč Hearthstone. Když zjistil, že Wastelands opět vycházejí, volba byla dost jednoduchá. Nejraději má rychlejší balíčky, ale experimentuje v podstatě s každou konstrukcí. Nejoblíbenější barva je zelená, ve WST zastoupená kartami bohyně Sheran.