Oldschool Highlander Draft: Představení nových karet (30/30)

V závěrečném díle představení karet dorazíme Raiu z minula a vrhneme se na paní lesa a přírody Sheran a k tomu zakončí bůh války Tharr náš výběr. Tak se dejte pohodlně do čtení, protože toto je poslední nálož nových karet. Nic dalšího už ze starých karet nebude 🙂 leda, že se bude vyřazovat pro nízký zájem během draftování.

Posledních 10 karet zakončujících naši novu třicítku je zde:

 

Alanorský posel

Jelikož karet úrovní a předmětů na bojovníky nebude mnoho, mohl by přijít vhod Alanorský posel se svou schopností. Zachraňovat si Trojitou úroveň nebo nějaký větší předmět za 2 kouzelné body se s ním určitě vyplatí! 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Řeka duší

Zajímavá léčící mechanika, ale zároveň ukrutně drahé očarování. Uvidíme jestli jeho cena nebude příliš riskantní pro zahrání, pokud ji ovšem do hry dostaneme, bude velmi obtížné nás zabít. Protihráč nám totiž v jednom kole bude muset dát minimálně za 12 Ž. Věřím, že i tato karta si najde cestu do některých specifických konstrukcí a nejednou velmi znepříjemní hru protihráči.

 

 

 

 

 

 

Střední cesta zkázy

Originální plošňák z edice Temný měsíc, který má sice zajímavou podmínku, ale určitě si i s tímto poradíme. I kdyby nám měl zůstat na bojišti nejdražší bojovník a protihráčovi ten nejlevnější, v kontrolu za 4 KB smést vše ostatní z bojiště prostě v nějakých situacích určitě zajímavé je. Nebojte se vyzkoušet, ale pozor! prostě to nefunguje všude a vždy 🙂

 

 

 

 

 

 

Zkáza nesmrtelných

Postupné zabíjení protihráče jako alternativní win-kondice, proč ne. Balíček zaměřený na očarování by s tímhle mohl docela zajímavě fungovat. A pak také samozřejmě všechny kontrolní balíčky 🙂 Na tuto kartu jsem osobně velmi zvědavý, protože v této barvě zatím cokoliv podobného chybělo.

 

 

 

 

 

 

 

Léčitelský sbor

Léčitelský sbor, aka „lifesteal“ všem našim bojovníkům? Proč ne…?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moc rovnováhy

Další velice použitelný plošňák za zelenou barvu (kdo by to byl čekal?)! Přesně to, co zelená postrádala, aby byla v minulosti silná, nyní doufám dostala. Opět spíše kontrolní záležitost a doufám, že si s ní užijeme spoustu srandy, protože za tolik KB (na svou dobu), které Moc rovnováhy stojí, toho umí opravdu hodně.

 

 

 

 

 

 

 

Obrovrah

Velmi silný removal předmět na všechny velké obludy. Možná bude spíše zajímavou sideboardovou kartou, nicméně přeříznout tímto mečem Obřího krakena, Gryffénixe nebo třeba Zarknoda, to bude jistě protihráče velmi, velmi bolet 🙂 Navíc je to přímý counter na konstrukci se Smrtelnou infekcí.

 

 

 

 

 

 

 

Svatá voda

Pokud máte komponent, lze do nekonečna léčit jakéhokoliv svého bojovníka bez ohledu na to, kolik má životů, v tomto smyslu to může znamenat buď removal bojovníka za kost, a nebo pro nás jeden bojovník s jakoukoliv vyvolávací cenou za kost pořád dokola (pokud byl náš bojovník schopný zabít v boji protivníka). Vyplatí se tedy spíše na střední až větší potvory, v určitých situacích i na ty menší. Mě osobně by se líbil třeba na Soudci řádu, který je nejvíce náchylný v boji, ale jinak je téměř neohrozitelný.

 

 

 

 

 

Anihilace

Známý removal z Věčnosti, který skvělé doplní kontrolní Sílu pěstí a tímto rozšíří kontrolní možnosti této barvy. Tato karta by byla hratelná asi i z dnešního pohledu a jejím zařazením do balíčku určitě nic nepokazíte. Škoda jen, že je to zaklínadlo 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Síla obratného

Známý cyklus magie se slovíčkem „Síla… něčeho…“ měla v minulosti i svou třetí a čtvrtou verzi do série. Tohle je karta na bojovníka a myslím si, že díky tomu je vlastně ještě silnější než na svou dobu perfektní Síla slabého. Toto jsme si prostě nemohli nechat ujít a bude to jistě karta, která zvláště ze začátku, bude schopná decentně otočit hru.

 

 

 

 

 

 

Těžká bojová rukavice

Zajímavý předmět od boha války, který nám sympaticky napumpuje bojovníka (na lítačku, nebo neviditelného bojovníka to bude jistě velmi zajímavé) a ke všemu se nám do nekonečna může vracet na ruku, takže vlastně neztrácíme karetní výhodu. Oproti ostatním předmětům z této doby je toto jistě nadprůměrná karta.

 

 

 

 

 

 

 

TŘI BONUSOVÉ KARTY:

Fairlightův drak

První bonusovou kartou je Fairlightův drak, který má v sobě zabudované super plošné damage do všech potvor a bleskem trefí i hráče a poté může vesele vzlétnout na hradby. Nevýhodou může být vyšší vyvolávací cena, nicméně za Fairlighta to snad nebude zas takový problém. Osobně se velmi těším na potenciál této karty.

 

 

 

 

 

 

 

Zemní drak

Menší Zemní drak, který neumí létat, za to se umí dobře prát na zemi a většina bojovníků ho nedokáže vůbec zranit. Vyvolávací cena také není z nejnižších. Uvidíme jak se uchytí 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 Moudrý učitel

A na závěr jeden proliz. Protože už mě prostě nic nenapadlo 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Závěr.

Tak a máme to za sebou. Nyní znáte složení všech karet, které bude Oldschool Highlander Draft sada obsahovat a vy se na její hraní můžete připravit. Doufám, že se všichni těšíte na to, až po letech provětráme staré karty. Celá příprava dala opravdu hodně práce, tak doufám, že to aspoň bude stát za to. Vidíme se na MČR! Jste všichni zváni!

 


Autor: Vladimír Šopík (redaktor)
S Wastelands začal už v době pravěké, a už tehdy ho naprosto uchvátila. Tak dlouho v sobě živil myšlenku znovu vydání hry, až se to nakonec podařilo. Z balíčků hraje nejraději složitější konstrukce, převážně kontrol. Jeho nejoblíbenějším formátem je však draft, ve kterém člověk zažije ojedinělé herní okamžiky. Má bohaté zkušenosti i s jinými karetními hrami, které zúročuje při vývoji a zdokonalování české verze Wastelands.