Oldschool Highlander Draft: Představení nových karet (20/30)

Druhý díl karet, které rozšíří náš Oldschool Highlander Draft set je zde. Dnes se podíváme na dva protipólné bohy – Leaha a Raiu. Doplní je karty bezbarvé. Jsou to opět pecky, které už se ve staré době nedostali na naše bojiště. O to více vás snad bude těšit, že si s nima nyní zahrajete! Je to vlastně taková malá cesta časem do minulosti 🙂

Dalších deset karet bude vypadat následovně:

 

Ďáblovo učení

Tuto kartu jsme si jistě nemohli nechat ujít. Velmi populární v Maďarsku pro své kombo mechaniky. Krásně a jednoduše se kolem této karty dá stavět balíček a v našem setu bude spousta karet, které se s touto kartou doplní, takže by teoreticky mohla vytvořit vlastní archetyp balíčku. Bohužel je vyvolávací cena příliš nákladná a z tohoto důvodu chybí jedna hvězda do plného počtu. Možná to spraví něco jako Stvoření zplozenců nebo tak něco…? 🙂

 

 

 

 

 

Hnilobák

Hnilobák byl jednou z mála karet, které uměly zahazovat karty a zároveň byly černé. Nejprve ho můžete využívat jako bytost a pokud odchází, tak zahodí protihráče, což je určitě super. Porovnání vyvolávací cena/výkon je tedy velmi příznivá. Protihráč jistě nebude chtít jen tak, aby Hnilobák odešel ze hry 🙂 Btw. Hnilobák vyjde ve své buffnuté verzi i v Legendách, tzn., že to byla v minulosti jistě velmi dobrá karta.

 

 

 

 

 

 

Leahův úkol

Zřejmě jedna z nejlepších prolizových karet za Leaha, která z nepochopitelných důvodů v naší základní sadě nevyšla přesto, že na seznamu karet ze základní edice je. Těžko říct co vedlo tehdejší Blackfire k tomu, že zapomněli na tuto kartu. My si ji nyní naštěstí můžeme vyzkoušet i po 17 letech. Pokud splníte podmínku, královský vás tato karta odmění a jelikož bude tento formát hlavně o bojovnících, myslím, že i tato karta zde bude velmi oblíbenou. Plynutí času je proti tomuto kalibru slabý čajíček.

 

 

 

 

 

Hrobník

Hrobník, který byl v neoficiální sadě mylně vydán za červeného byl odjakživa bezbarvý. Umí nám udělat nějakou tu manu a komponent, takže jako support karta do začátku pro rozjezd něčeho většího určitě skvělá volba. Také se bude hodit do balíčků, kde víme, že spousta karet půjde rovnou do hrobu (kouzla, zaklínadla), ze kterých si poté znovu vytvoříme zdroje. Hrobník bude také v hvězdném výběru limitované edice LEGENDY, což opět svědčí o tom, že se historicky osvědčil.

 

 

 

 

 

Znalost boje ve vzduchu

Tuto kartu jsem vybral, aby doplnila archetyp létajících bojovníků. Létající bojovníci měli díky své schopnosti v minulosti velkou výhodu a rozhodně byli použitelnější, než například bojovníci s plaváním. Z tohoto důvodu tato karta s myšlenkou postavit balíček kolem lítaček.

 

 

 

 

 

 

 

Znalost bytostí

Tady tahle karta snad nepotřebuje nějaký extra zvláštní komentář. Uplatnění najde v balíčcích plných drahých a středně drahých bytostí (v minulosti všech ^.^). Užijte si levnější bytosti! 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Znalost uplácení

Jedna z dalších zapomenutých odborností své doby a zároveň možná vůbec první pionýrské kradení bojovníků. Nemuselo by to být úplně marné v balíčku, který má přísun komponentů. Nejenže zabijeme bojovníka, ale tím, že se přesune pod naši kontrolu získáme navíc i karetní výhodu, to vše za 2 KB by mohlo fungovat. Uvidíme, jak to bude s těmi komponenty.

 

 

 

 

 

 

Ztělesnění

Další velmi, velmi originální karta své doby. Určitě se vám všem líbí. Přes všechny ty zajímavé X-ka a oranžové ikony v sobě však skrývá poměrně zrádné podmínky vyložení a odchodu z bojiště. Jsem přesvědčen, že v určitých typech balíčků najde uplatnění – možná už jen proto , že zde máme magickou obranu a pokud si budeme schopni životy, které nám Ztělesnění vezme vyléčit, nespíš nás to nebude ani tolik bolet. Škoda jen, že nemá létání, ale tak to bychom asi už po kartě z roku 98 chtěli příliš 🙂

 

 

 

 

 

Avengirovo přání

Karta za 0 má většinou drsné podmínky k vyložení nebo toho zas tolik neumí. Přesto jsme se historicky přesvědčili, že právě karty s nižšími vyvolávacími cenami dokázali hrou zamíchat daleko zásadněji, než například karty za 7-10 bodů. Důvod je zcela prozaický – je totiž nejjednodušší dostat do hry. Avengirovo přání nás vyléčí za 2 Ž. To je ta slabší část. Pokud ovšem dojde na splnění podmínky druhé schopnosti, může se jednat o klíčový zvrat ve vývoji celé partie. Vyléčit si třeba 12-15 Ž proti mašině za 0 KB? A v dalším kole rozjet nějaké kontrolní peklo? Za 0 KB? Nepotřebujete nic, aby jste mohli zahrát tuto kartu a to bylo ve své době k nezaplacení.

 

 

 

 

Elementál světla

Zajímavá schopnost bojovníka, kterou v pravěké době disponovali pouze někteří vyvolení. Dokonce bych řekl, že veškeré zranění na 0 neměl nikdo, aniž by k tomu neměl nějakou další nevýhodu nebo schopnost, která by ho s touto schopností dále nějak omezila. Elementál světla není nijak omezen. Tzn., že pokud se dostane na hradby a protihráč vám ho nezničí nějakým zdrojem, může vesele kuchat drobné potvory na hradbách protihráče. Uvidíme jestli si u vás najde oblibu 🙂


 

 

 

 

 

Závěr.

Co říci závěrem? Snad jen, že zde máme opět od obou barev jejich typické karty, které posílí jejich strategie. Pro bezbarvé jsem se snažil zvolit velmi neutrální karty, které najdou uplatnění ve všech konstrukcích bez ohledu na použití barev. To se myslím podařilo. Nemůžu se dočkat, až uvidíme tyto karty v akci.

 


Autor: Vladimír Šopík (redaktor)
S Wastelands začal už v době pravěké, a už tehdy ho naprosto uchvátila. Tak dlouho v sobě živil myšlenku znovu vydání hry, až se to nakonec podařilo. Z balíčků hraje nejraději složitější konstrukce, převážně kontrol. Jeho nejoblíbenějším formátem je však draft, ve kterém člověk zažije ojedinělé herní okamžiky. Má bohaté zkušenosti i s jinými karetními hrami, které zúročuje při vývoji a zdokonalování české verze Wastelands.