DECK-TECH: Qwargská mašina (Standard)

Ahoj!

(Prosím o trochu shovívavosti s mojí „prvotinou“..:)

Dokud byla k dispozici pouze edice Vládce osudu, byla myšlenka na složení qwargského balíku čirou fantazií. Jakmile jsem ale zavětřil, že bude v nové edici Věčnost qwargů víc, hned se ta myšlenka vrátila v plné síle. Pamatuji si, že už v době „starých“ Wastelands, byli qwargové spíš pro fine-smeckery. Bylo docela složité sehnat všechny karty, které člověk potřeboval a nebylo ani úplně jednoduché je hrát. Po třicítce by ale mělo být snazší to, co bylo ve 14ti letech složité. Bohužel se to ale netýká fyzické zdatnosti, ale spíš finančních a rozumových předpokladů. Takže i když jsem dlouho chtěl, přišla na qwargy řada až teď. Chtělo to trochu dozrát:)
Věděl jsem, že se neskládají tak snadno, jako třeba skřeti. Toto tedy berte jen jako jednu z variant a možností, jak lze qwargy hrát a pojmout. Je tam určitě ještě prostor i na to, balík si vymazlit k obrazu svému. I já jsem musel nabrat trochu víc zkušeností s konstrukcí konkurenceschopných herních balíků, než jsem se do toho pustil.

Pozorný pozorovatel vytuší, že balík vznikal na základě discard mašiny, ze které jsem postupně vyndaval různé ty Rasky, Orglingy, Sajonny, ap. a vkládal qwargy. Vložit do balíku Qwargského správce vajíček dovede asi každý, kdo má v balíků červenou, tedy boha Dornodona, který je hlavním strůjcem toho, že se z bájné Ghally stala Pustina, tedy Wastelands. Uplatnit ostatní qwargy už není tak jednoduché, ale jakmile člověk dokáže využít synergií mezi nimi a sejde se jich víc dohromady, začnou se množit a jejich síla exponenciálně roste.

  

Hlavním motivem jsem si určil, že bude Anti-magie. Že moji qwargové budou mašina, nebo možná spíš mašinka:) Bez jakékoliv magie, kterou se budu zároveň ze všech sil snažit odhodit z ruky i soupeři. K tomu poslouží, a v qwarskgském balíku ho musím zmínit jako prvního, Qwargský válečný mág, který je navíc za 1 KB, takže může vyletět do akce okamžitě.

Pokud balík bez magie, tzn. i bez reakcí, tak Amulet Matky země od Sheran, čímž prozrazuji druhou barvu v balíku. Tady to nebudu protahovat – Háj Matky země a Sheranin obranný drak, prostě to nejlepší, co Sheran v této edici nabízí. Silmilská nemluvňata tam dát nemůžeme, protože skládáme Anti-magii, jinak by se samozřejmě i z naší půlky stolu ozývalo jejich spokojené chrupkání nebo vřískání, když se k nim člověk nechová hezky.

  

Pro stavby mám slabost, kromě Háje Matky země, který je skoro povinný, potřebuji mít v balíku i Bránu chaosu. Když přijde na začátku, je to bomba, ale v mašině neurazí nikdy. Máme tedy třetí barvu – Chara-din. Temný bůh chaosu, kterého jsem nikdy nechtěl hrát, a ted ho kvůli tomu, jak mu Věčnost nadělila, mám skoro ve všech konstrukcích.
Složení jeho posluhovačů v tomto balíku Vám přijde pravděpodobně zvláštní a je určitě největším tématem k diskusi. Má to dvě hlavní příčiny – že balík vznikal odhazováním „neqwargských“ bojovníků a něco tam přecijen zbylo, a že mám obecně vždy potřebu, snahu, a velmi špatný zvyk, mít každý balík moc univerzální. Od všeho něco a dohoromady nic. Proto i tady je ještě určitě prostor, aby si tam nějaký ještě větší nadšenec do qwargů nacpal ještě větší množství těchto roztomilých malých potvůrek.

Zbyl tam tedy nakonec jeden Orglingský konšel, jeden Hrdlořez chaosu, jeden Okulupaj a jeden Nespoutaný Sajonn, kteří jsou tam spíš jako možnost, co vytáhnout z balíku skrze Háj matky země a podporují strategii odhodit protihráči všechny karty z ruky nebo znepříjemňují jeho další hraní. Posledním zdejším Chara-dinovým služebníkem je Terkaridský mozkocuc, který taktéž odhazuje protihráči karty z ruky, tentokrát konkrétně karty, které stojí 0 KB, X nebo ? . Když soupeři přijde na začátku do ruky Síla slabého nebo Manová past, tak má určitě radost. O to větší radost ale máte Vy, když jí musí v důsledku schopnosti vašeho Mozkocuca odhodit:)

  

Ale Anti-magie. Ke Qwargskému válečnému mágovi jsem pro jistotu přidal ještě dalšího takového podobného anti-magického čaroděje(:/?), který má kromě zmíněné schopnosti Anti-magie také i schopnost přerušovat protihráčovu magii, takže co protihráči neodhodíte, to mu přerušíte. Antimagický goblin.
Máme tedy čtyři barvy, čtyři bohy. Dornodon, Sheran, Chara-din a Tharr, od kterého jsou v balíku ještě Dominantní molekuly a jeden Don Caloni. Ten je docela dobře v symbioze s tím, že odhazujeme protihráči magii z ruky, která by ho bývala mohla zničit, a on se zároveň nenechá zabít v žádném souboji s jiným bojovníkem.

Tharr je bůh, který je a vždy byl trochu opomíjený. Je ve stínu atraktivnějších bohů. Nepatří k těm nejoblíbenějším, i když teď ve Věčnosti vyšly tak skvělé karty, jako je Anihilace, nebo již zmíněné Dominantní molekuly. Já měl ale Tharra vždycky rád. Stavby, sochy, přímý útok, žádné přemýšlení, čarování a podvody:) Přímo na věc. To se mi na bohu, sice války, ale férové války, líbí. Jsem vždycky rád, když se mi vejde do balíku. Větší radost už mám jenom z bílé. Čímž odtajňuji, že standardně jsem přívržencem „světlé strany“ a i když už jsem ustoupil v případě Chara-dina, tak Leaha, pána podsvětí, u mě v balíku zatím opravdu nikde nanajdete. Můj nejoblíbenější bůh dobra Raia byl vělmi silný v první edici znovuzrozených Waselands, ale Věčnost jeho rozlet malinko utlumila. Dala ale větší příležitost dalšímu dobrému bohu, bohu laskavosti Rhattovi. Ale to jsem odbočil.
Máme zhruba popsané, co tam je kolem qwargů, ted tedy hurá na to, jaké qwargy jsem do balíku postupně dostal.

Začal bych generálem. Pro někoho samozřejmost, ale já se zde musím opět vyznat z čistě osobní záležitosti. Ještě jsem generála nikdy nehrál. Jediné, kde mi to přišlo dobré, bylo u Magiroxe a jeho Kostlivců, kteří krásně rozjeli hru, ale ze své nelásky k „temné straně“, jsem se již vyznal:) Některým hráčům a konstrukcím sedělo hrát Archaixe, ale já chtěl mít vždy na začátku hry těch 5 karet v ruce a na kostce dvacítku značící plný počet životů. Proto jsem se velmi zaradoval, když jsem poprvé uviděl Prokletého generála. „To je přesně pro mě“, říkal jsem si. Jenže jen do té doby, než se ukázalo, že není Velitel hordy, a že tudíž by člověk musel začínat se čtyřmi kartami, pokud by ho chtěl hrát. Takže to pro mě také nebylo z výše uvedených důvodů zajímavé. Dvě vyjímky ale jsou – Qwikrekson, qwargský šaman a Pán ganoidů. Na ganoidy je tady už ale jiný expert:), a mně jsou sypatičtější ty gwargové. Asi nostalgie:)
U qwargů generál určitě smysl dává, protože skoro všichni ti „lepší“ qwargové, kteří něco šikovného umí, stojí 3 KB, což je v dnešní době poměrně hodně, ale když si je všechny díky Qwikreksonovi zlevníte na 2 KB, je to celé hned hratelnější. Takže mé poprvé. Poprvé s generálem:)

  

Seznam qwargů bych začal od nejmenších.

Obyčejný Žebravý qwarg se do základní sestavy nedostal. Je sice za 0 KB, ale neumí létat.
Za 1KB je tam jiz zmíněný Qwargský válečný mág, který hned jak vyletí, donutí protihráče odhodit jednu kartu magie z ruky na hřbitov. A za pasivování umí i přerušovat magii, pokud obětujete nějakého qwarga nebo, což je velmi zajímavé, přesunete jednoho svého qwarga ze hřbitova do nicoty.
Další chytrák za 1KB je Qwargský mudrc. Opět létání a velmi užitečné schopnosti. Když nemužete ragovat na soupeřovy karty svými kouzly (protože v balíku žádné nemáte), můžete reagovat alespoň Mudrcovým pasivováním, které Vám přinese další výhodu. Sice protihráči nezabráníte, aby kartu zahrál, ale alespoň z toho máte něco i vy. Jinými slovy: Když už se děje něco, co nechcete, je lepší z toho alespoň něco mít:) I když já osobně tuto Mudrcovu filozofii v reálném životě nesdílím, tak do balíku se to hodí:)

Ostatní jsou za 3KB. Qwarqský strážce vajíček je hratelný leckde a tady se mi nakonec vešel třikrát, protože pokud Vás stojí, díky Qwikreksonovi, jen 2 KB a při vyložení vám vyplodí tři malé Žebravé qwargy, které můžete následně obětovat například do Válečného mága nebo Obřího behemotha, nelze pohrdnout. Navíc léčení.
Qwargský správce hnízda se mi vešel do balíku jen jeden. Abych si ho v případě potřeby našel přes Háj matky země a nalízal postupně karty přes jeho Dočasný účinek. Dříve už jsem se ho snažil hrát, ale přišel mi moc pomalý. Jelikož skládáme qwargský balík, jedno místo si zaslouží. Někdo to organizovat musí:)

Na bojišti dokáže hodně pomoci Qwargský velitel stráže. Není to žádný superbrouk, ale má šikovnou schopnost, skze níž Vám při vyložení aktivuje všechny Vaše qwargy, což se hodí například v případě, že máte na stole qwargy se speciální schopností, která vyžaduje jejich pasivaci. Tuto schopnost použijete, pasivujete, zahrajete velitele stráže, ten Vám je aktivuje a můžete schopnost použít znovu. Může se to povést s Válečným mágem, ale skvělé je to hlavně se schopností Qwargské královny Matky, pomocí níž budete takto moci hledat qwarga na vrchu svého balíku dvakrát za kolo. Pokud máte na stole dvě Královny matky, použijete je, zahrajete velitele stráže a použijete je znovu, máte rázem o 4 qwargy za kolo víc.

  

Už tedy jdeme do finále a jsou tady královny. Okřídlená královna a Královna Matka. Ta Okřídlená nás chrání před rychlou smrtí tím, že díky ní můžeme obdržet maximálně zranění za 4Ž v jednom kole. A má velmi zajímavý Dočasný účinek, kterým Vám 4 následující kola tahá v přípravné fázi bojovníky z hrobu rovnou na bojiště bez placení jejich vyvolávací ceny.
Královna matka. Musím se přiznat, že nejdřív jsem dokonce přemýšlel, jestli jí tam vůbec dám, ale to jen do té doby, než mi došlo, jak obrovskou výhodu mi například ve spojení s Velitelem stráže dá, a jak skvělé je získávat takto karty navíc. Když se spojí síly Háje Matky země a Qwarqské královny Matky, tak se to na stole množí docela rychle:)

No a v neposlední řadě Qwargský behemoth. Behemot je bájná biblická nepřemožitelná obluda. A u této Qwargské „obludy“ mě lákala ta Anti-magie:2, vzhledem k hlavnímu principu balíku. Že se do balíku vejde jsem ale věděl, až když jsem si ujasnil, že budou v balíku i 3 Střážci vajíček, 3 Mudrci a 2 Královny Matky, aby bylo dost qwargů na obětování při jeho vyvolávání.

Nakonec je tam 18 qwargů. Někdo by možná řekl „jenom“, takže je určitě prostor na to, nacpat jich tam ještě víc, ale já si zase nechal otevřená zadní vrátka, což se né vždy vyplatí. Většinou vyhrává ortodoxní zaměření a né liberálně neutrální styl.
A když už je tam tolik červených potvor od Dornodona, byla by škoda tam nedat Urgoda, jeho avatara. Celkem často se může povést, že ho vyvoláváte jen za 1 KB a můžete rozdělit zranení za 8Ž.

Za odhalení slabých míst tohoto balíku budu rád.
Myslím, že se to dá pojmout opravdu různě, že se qwargové nestaví úplně sami, ale takto už mi to přijde docela životaschopné. Nebo co myslíte?
Idealní samozřejmě je, když vám hned na začátku přijde na ruku nějaká ta stavba – Háj matky země nebo Brána chaosu. Na začátku se ale bude hodit i Amulet Matky země, Mozkocuc nebo Qwargský válečný mág. Všechno, co soupeři odhazuje karty magie, než je stihne zahrát. V druhém kole tam mužete začít ládovat další qwargy nebo vzít na pomoc ještě Sajonna, Orglinga nebo podobně. Ti mohou být užiteční i v pozdější vázi hry, kdy se třeba soupeři povede Vám vyčistit stůl a začínáte od nuly.
A málem bych zapomněl na superstar posledních týdnů – Lapku. Je tam také:)

  

Magii by měl vyřešit Amulet, Anti-magie, Mozkocuc nebo náhodný discard přes Bránu chaosu, Sajonna nebo Okulupaje.
Permanenty by měl řešit Lapka, Dominantní molekuly, Hrdlořez chaosu, Okulupaj, Urgod nebo i Antimagický goblin, který umí i zpětně ničit očarování, když nějaké proklouzne na bojiště.
Léčení by měl zajistit Qwargský strážce vajíček + obětování jednotlivých Žebravých qwargů, kdy Vás každý další vyléčí o 1 Ž za to, že jste obětovali toho prvního.

Generál: Qwikrekson, qwargský šaman

Dornodon:
3x Qwargský mudrc
3x Qwargský válečný mág
3x Qwargský strážce vajíček
2x Qwargská královna Matka
2x Okřídlená královna
2x Qwargský velitel stráže
2x Qwargský behemoth
2x Urgod
2x Lapka
1x Qwargský správce hnízda

Sheran:
3x Amulet Matky země
3x Háj Matky země
3x Sheranin obranný drak

Chara-din:
3x Brána chaosu
2x Telkaridský mozkocuc
1x Nespoutaný Sajonn
1x Orglingský konšel
1x Hrdlořez chaosu
1x Okulupaj

Tharr:
2x Antimagický goblin
2x Dominantní molekuly
1x Don Caloni

Děkuji za pozornost:)


Marcel Halla (redaktor)
Wastelands hrál už v roce 1999. Do loňského roku mu karty ležely v šuplíku, ale jakmile zjistil, že začaly znovu vycházet, nedalo mu to a když rozbalil první balíček, tak… dál to znáte všichni sami..:) 

(foto podzim 1989)