DECK-TECH: Edralian discard kontrol (Standard)

 

Dnes tady pro vás mám opravdovou lahůdku, nablýskaný, vyleštěný a nejdražšími kartami nadupaný plnohodnotný discard kontrol. Již dlouho jste volali po opravdovém čistokrevném discardu, tento balíček tyto ambice splňuje na 1000%. Jeho složení je však opravdu aristokratické, až elitářské. Najdete v něm ty nejdražší vzácné karty vůbec a k tomu navrch 6 ultra-vzácných karet. Cesta k získání tohoto balíčku bude tedy poněkud obtížnější, nicméně pokud ho budete mít, odvděčí se vám konzistentním výkonem a soupeře díky němu doslova rozeberete na kousíčky a nakonec mu zasadíte smrtelnou ránu a sám se stanete nesmrtelným. Přesně tak, jak má fungovat filosoficky každý kontrol.

Dámy a pánové, představuji vám…

 

Edralian discard kontrol (Standard)
   

Začněme generálem. Kdo jiný by nám mohl velet než Edralian. Oblíbený discardovací generál, kterému se bohužel zatím nedostávalo příliš pozornosti. Jeho schopnost zahazovat karty do nicoty je pro nás do začátku nezbytná. A obdobně jako například s Bufovým kodexem se snažíme s ním zahodit protivníkovi kartu z ruky v našem kole a poté kouzlit a používat schopnosti v průběhu jeho kola.

Popis celého balíčku začneme samotnou winning-condition a to sice ultra-vzácnou Cestou k nesmrtelnosti. V podstatě bude naším cílem protivníka zabít tímto zaklínadlem. Abychom si ale byli jistí, že po zahrání zvítězíme, musíme si pro to připravit podmínky, tj. zahodit mu všechny karty z ruky a zničit všechno ve hře, případně vše přerušit. Balíček ale dokáže naštěstí zvítězit i jinak, a to hlavně způsobem přes Lapku, nicméně nyní se pojďme pobavit o standardní verzi. K tomu abychom dostali Cestu k nesmrtelnosti na ruku v okamžik, kdy se nám to hodí, pomohou nám dvě karty. Každá z nich znamená jistotu, že Cestu k nesmrtelnosti najdeme a zahrajeme. Zásah chaosu nám najde cokoliv s cílem a umožní zahrát. Můžeme tedy hledat Cestu k nesmrtelnosti a to dokonce v protivníkově kole. Pokud nemáme ani jednu z těchto karet, pomůže malý služebník Čupito, který najde Zásah chaosu a ten najde samotnou Cestu k nesmrtelnosti. Takže co se týká hledání cesty, způsobů je více než dost, takže nemusíte mít strach, že by vám snad něco nevyšlo. Pokud budete mít Cestu k nesmrtelnosti na začátku hry na ruce, nevadí nám to, protože má brutální plynutí v podobě dalšího discardu. Co víc si přát? Není nad to ze začátku nechat protihráče zahazovat pomocí Edraliana, ale k tomu ještě ve svém kole odplynout Cestu a zahodit mu +1 extra kartu navíc.

  

 

Nyní se pojďme podívat na bojovníky. Samozřejmě to budou bojovníci se schopností discardu nebo přímo ničením, nebo ještě lépe kradením jiných bojovníků a karet. Nespoutaný Sajonn je jednoznačně TOP bojovník v této konstrukci. Zahodit dvě karty protivníkovi za 2 KB a k tomu dostat 2/1 létačku, která nám ještě třeba vyřeší jednoho bojovníka na protihráčových hradbách, takovou kartu v tomto typu balíčku prostě hrát musíte. Někdy je ale na zváženou jestli se vyplatí hrát Sajonna, pokud můžeme ještě discardnout protihráče přes Edraliana. Edralianova síla je opravdu v ryzím začátku, nejlépe asi úplně v prvních 3 kolech. Pokud nestihnete využít všechny žetony na něm položené, v pozdní fázi hry už vám tam prostě jen zůstanou ležet, uvidíte sami. Nicméně discardnout protihráče v druhém kole o 2 karty je prostě lepší, než za jednu od Edraliana. Tohle chce prostě cvik a dobrý úsudek!  Další v pořadí je o něco slabší a hlavně dražší Raska. Konceptově nám určitě do balíčku zapadá, ale není to takový šlágr jako Nespoutaný Sajonn. Dost možná se ale najde situace kdy vám i tento bojovník pomůže. Zvláště, když bude ležet na stole něco obzvláště otravného. Na závěr loupežník Lapka, velmi oblíbený červený bojovník, který se stává čím dál víc populárním a na limited formátu je doslova postrach. Pokud by se z nějakého podivného důvodu stalo, že nebudeme schopni hru vyhrát pomocí zahození karet protihráče, hledejte cestu skrz tohoto bojovníka, přes ukradenou kartu se dá totiž získat velmi dobré tempo a je poté možné zabít protihráče konvenčním způsobem – zde nezapomínejte, že Lapka umí krást i jiné karty než bojovníky – vzít soupeři takový Háj Matky země a hledat si přes něj bojovníky je určitě lepší než mu sebrat třeba Sajonna, že jo… Tak se pořádně rozhlédněte co  má vlastně na stole!

  

 

Dostáváme se k dalšímu pilíři každého kontrolu a tím jsou pochopitelně rušení a countery. Síla silného jakožto nejsilnější rušení na současné scéně je povinnost a využijeme jej hlavně když soupeře v jeho kole přerušíme a dále budeme ve svém používat Edraliana. Manová past nám pomůže v okamžicích kdy protihráč bude chtít zahrát nějakou nepříjemnou magii a Příliš lásky jako pozdější rušení do pokročilejší fáze hry, kdy sebou vezme do hřbitova i jednu kartu, abychom byli opět blíže našemu kombu.

  

 

Ve výčtu rušení a removalů nekončíme. Ultra-vzácná Božská spravedlnost má široké spektrum využití stejně jako Jiskření. Toto jsou určitě jedny z nejlepších karet celé konstrukce. Na opravdu velké problémy budeme mít v záloze ještě Tleikanský rozklad.

  

 

Plošný removal na malé potvory, které jsou výsadou aggro balíčků pro nás vyřeší Žíravá mlha, která si svoji slávu vydobyla už v edici Vládce osudu. Božská pomsta umí také efektivně ničit bojovníky a zároveň nám dá drobnou výhodu. Na závěr ještě velmi silné discardovací zaklínadlo Ztracená budoucnost, která je pro nás zároveň i prolizem.

  

 

Celý balíček uzavírám dvěma kartami. Za prvé, Kletba Ryuků, která ve své podstatě svou schopností splňuje přesně to, o co se tento balíček pokouší. Je zde proto také nezbytností. Zahazovat karty z ruky a odstraňovat karty ze hry, to je přesně to o co nám tady jde. Za druhé je zde všemi „oblíbený“ – hlavně pro mašiny – Lord strážce. Jelikož nevítězíme přes útoky bojovníků, Lord strážce nám pomůže pozdržet agresivní hordu bojovníků, kteří by nás chtěli sníst rychleji než je všechny zahodíme tam, kam patří – do hřbitova.

 

 

Tipy a triky:

  • S Edralianem discardujte vždy co nejdříve a v rané fázi hry – v prvních kolech většinou stejně mnoho lepších možnosti nemáte. O to víc budete muset přemýšlet v průběhu hry
  • Snažte se hrát karty v protihráčově kole – ve svém vždy discard s Edralianem a zbytek show se odehrává v kole vašeho soupeře (nejčastěji rušení)
  • S Čupitem hledejte Zásah chaosu
  • Se Zásahem Chaosu hledejte Cestu k nesmrtelnosti
  • Odplynout Cestu k nesmrtelnosti berte jako super bonus k Edralianově schopnosti
  • Lapka vám dokáže hru vyhrát i bez nutnosti vyhrát přes Cestu k nesmrtelnosti
  • Sílou silného zkuste rušit kartu alespoň za 1 KB (není však podmínkou)
  • S Jiskřením primárně discardujte a ničte bojovníka
  • Pokud protihráč čerstvě vyložil bojovníka do hry a nemá dalšího, je ideální odpovědět Kletbou Ryuků
  • Manová past skvěle funguje na TOP „early“ rušení jako Síla silného, Síla slabého, ale i na řadu jiných rušení za 0 KB
  • Božská pomsta je opravdu silná obzvláště na bojovníky. Na ostatní permanenty je její využití sporné

 

Závěr. Ryzí kontrol se zábavným prvkem discardu, který je opravdu dominantní a dostává svému jménu ve všech směrech. Pokud vás baví získávat nad protihráčem postupnou výhodu a nakonec zvítězit s neuvěřitelným náskokem a dominancí, kde váš soupeř nemá s čím odpovědět, je toto balíček pro vás.

Pokud se vám tento balíček podaří postavit, vytvoří se vám nad hlavou velký tmavý mrak snobství a bude vás doprovázet všude, kam půjdete. Na turnaji Wastelands pak okamžitě po vstupu do místnosti začne vydávat hromy a do všech stran začne střílet blesky na všechny vaše protihráče.

 

Redaktorův edit a poselství budoucím generacím:
„Jelikož je celý deck původně inspirován maďarskou předlohou, která nepočítá s naší metou, aby byl tento balíček dotažen k dokonalosti je nutno vyměnit nějaké karty, které jsou v tomto balíčku při současném našem fieldu karet celkem nepoužitelné. Každý si může samozřejmě upravit dle libosti, ale moje sugesce by v tomto případě vypadala následovně:

Sporné karty:
– Ztracená budoucnost
– Tleikanský rozklad
– Božská pomsta
– Raska (max 1 – 2)

Karty, které by mohly balíček zlepšit:
+ Esenciální vstřebání
+ Hlas boží
+ Extrakce duševní energie (případně jakékoliv jiné zabíjení)

+ Los Kometos
+ určitě spousta dalších třeba Thu’zadovo zjevení, tak pátrejte 🙂

 

Děkuji za pozornost a těším se u dalšího dílu DECK-TECHu! 🙂

 

Decklist:

GENERÁL:  Edralian

BUFA (3)
3x Božská spravedlnost

ČERVENÁ (13)
3x Cesta k nesmrtelnosti
3x Lapka
3x Čupito
2x Žíravá mlha
2x Kletba Ryuků

FIALOVÁ (12)
3x Zásah chaosu
3x Nespoutaný Sajonn
3x Raska
2x Ztracená budoucnost
1x Tleikanský rozklad

BÍLÁ (8)
3x Síla silného
3x Manová past
2x Božská pomsta

LIMETKOVÁ (6)
3x Jiskření
3x Příliš lásky

BEZBARVÉ (3)
3x Lord strážce


Vladimír „Lados“ Šopík (redaktor)
S Wastelands začal už v době pravěké, a už tehdy ho naprosto uchvátila. Tak dlouho v sobě živil myšlenku znovu vydání hry, až se to nakonec podařilo. Z balíčků hraje nejraději složitější konstrukce, převážně kontrol. Jeho nejoblíbenějším formátem je však draft, ve kterém člověk zažije ojedinělé herní okamžiky. Má bohaté zkušenosti i s jinými karetními hrami, které zúročuje při vývoji a zdokonalování české verze Wastelands.

 

.

Komentáře