DECK-TECH: Dračí památníky (Standard)

 

Dnes se podíváme na konstrukci jednoho opravdu velmi silného balíčku, který dost možná zůstane do příchodu Věčnosti nejsilnějším a možná i neporazitelným balíčkem. Ano, skutečně má tyto ambice.

Tramtadadááá pojďme se tedy podívat na:

Dračí památníky (Standard)
   

Hned po mém prvním vítězství s velmi sofistikovaným Kontrolem jsem začal hledat konstrukce, které by vedly k sesazení tohoto balíčku z pomyslného „trůnu“. Cesta vedla zpět do období betatestů, kde jsem již v té době měl vymyšlenou velmi silnou synergii s Velkolepými památníky. Zdaleka to ale nebylo tak komplexní jako v této podobě. Hráli se tam karty, které se vylučovaly, např. nemůžete hrát Děsivého zplozence v balíčku ve kterém chcete v prvním kole stavět Velkolepý památník, protože nemůžete dostat 3 KB a zároveň zplozence. Tyto věci se vylučují. Postupně jsem všechny tyto nešvary eliminoval a vznikl podle mě zábavný, stabilní, rychlý a přesto velmi úderný balíček, který je schopný bez problémů porážet Kontrol s Archaixem v poměru 3:1.

Jeho základ tvoří myšlenka toho, že potřebujete v prvním kole postavit Velkolepý památník, na to budeme potřebovat lítačku za 1 KB, pak se můžeme bavit o dalších věcech, co jak funguje. Jako naprosto nejideálnější stavitel je v našem balíčku Dračí larva (5x). Její spojitost s draky (jako hlavními bijci), si vysvětlíme za chvíli. Larva nám postaví památník a zlevňuje draky. Dalším v pořadí je Dokonalé načasování. Dokonalé načasování má jednu obrovskou výhodu, která naprosto sedí do naší strategie, je to dost možná nejzásadnější 1 KB karta do začátku a pokud ji máme na úvodní ruce, může to znamenat slibný start. Lízne ještě jednu kartu = když náhodou nemáte Velkolepý památník na ruce a nemůžete roztočit kolotoč už v prvním kole – tady je šance. Je to šance, že i přesto, že ten památník nemáte na ruce, tak si ho líznete. A věřte mi, nejednou se mi to takto povedlo. Pokud nic z těchto dvou karet, je zde třetí, svou schopností velmi silná, karta Kritanoidský čaroděj, která také umí náš památník postavit. Navíc se krásně pumpuje od prvního kola a vzhledem k tomu, že máme v balíčku spoustu magie do začátku, poměrně jednoduše nám naroste. Pokud se nám podaří dostat na něj alespoň jeden žeton síly a za něj si líznout kartu, nic jste neztratili. Pokud se nám podaří líznout dvě, vyplatil se. Pokud si za něj líznete 3+ dostali jste se za hranici „OverPower“ úrovně této karty. To by ze „stavitelů“ stačilo. Larvu máme pětkrát, víc jedno-manových dropů nepotřebujeme. V minulosti byl v tomto balíku Nižší anděl a Děsivý zplozenec, ale ani jedna tato karta již v „A“ teamu není a čekají na svoji příležitost v jiném balíku někde na farmě 🙂

Lektvar many v kombinaci s památníkem zaručuje 6 KB v prvním kole. „Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?“ a zde se nám již otevírají možnosti. Balík má milion způsobů, kterými lze dojít k cíli. Vždy je nutné jít ale po cestě co nejrychlejšího prolizu karet a co nejrychlejším postavením památníků. Pokud máte totiž 6 KB, znovu se Vám otevírají možnosti a Vaše kolo zdaleka nekončí. Tento balíček nemá problém vytočit 5,6, ale klidně i deset karet za kolo a to se prosím bavíme o prvních třech, někdy i ve druhém kole! Za 6 KB už si můžete například dovolit luxus jako je Perpetuum mobile, zde Vám nebudu popisovat co je výhodnější použít, vždy záleží na situaci. Většinou se používá schopnost lízání karet, nicméně, pokud je zatím příliš brzo a hra teprve začíná, pomáhají i kouzelné body. Danielle Wildrose velmi vděčná karta, která nám líznutí karty zaručuje další postup v „příběhové“ linii balíčku. Pyron je jedním z bijců, ale není to drak. Vykládejte ho vždy až nakonec k vůli síťce. Pyron se zde hodí jako ničitel permanentů, až v druhé řadě je z něj bijec a zabíjí hráče a až v posledním případě s ním stavte stavby.

Podpora v podobě Perpetuum mobile je neskutečná. Pokud na stole vidíte u protihráče Perpetuum mobile, snažte se jej zbavit co nejdříve, pokud se stihne dvakrát přes Perpetuum prolíznou na 4 karty, může to být pro vás velký problém, ne-li úplný konec. Je dost možné, že soupeř Vám bude tuto kartu ničit. Pokud narazíte na mirror match proti památníkům a někdo proti vám bude hrát Perpetuum mobile, zničte jej okamžitě. Spektrální machinace velmi silný proliz, který zapadá do konceptu, protože se Vám velmi lehce stane, že budete mít 3 bojovníky na bojišti. V nouzi se dá hrát i jako lízání dvou karet, proč ne. Ničení mysli je jedna z klíčových karet a umožní nám vyhrát rychle, nefunguje tady však ani tak na to, aby zbrzdila soupeře, ale aby nás neměl soupeř příležitost zastavit. Tento balík se totiž řítí vpřed rychlostí světla.

Co budeme stavět? Velkolepý památník nám dá v prvním kole 3 KB, to je alfa a omega celého balíčku a nebudu tady nějak dlouhosáhle rozepisovat co se s takovou výhodou a „boostem“ dá dělat 🙂 Ideálně hrát další karty a dále se boostit. Až do nekonečna. Věž času nám pomůže v situaci, kdy všechny ostatní mechanismy selžou a pozdrží soupeře o jedno kolo a my si konečně lízneme něco pořádného. Katalizátor může být zajímavou alternativou, protože umí hned několik věcí – můžeme ho pokládat v prvním kole jako první kartu, můžeme tím pádem dostat za památník +5 KB nebo +2 KB za věž, ale hlavně nám navíc dá ještě další kartu. Ke všemu ruší kouzlo za 0, takže „Prevence“ proti rychlým a kombo balíčkům a hlavně taky proti mirroru stejného balíčku.

Ničení, náš balíček nepotřebuje mnoho ničení, nicméně, přeci jen pro situaci kdy nezačínáme, nebo si to prostě dobře nelízneme jsem přidal Kinetickou detonaci, protože oproti konkurenčním ničením je za „hubičku“, nebo-li za 1 KB. Není to sice do všeho, ale cokoliv co nemá křidýlka nás zas tak netrápí. Oslabení jedince – když jsem hledal ničení karty, něco jako Rudou smrt nebo Rybaření, napadla mě tato karta. Momentálně nedosahuje síly Rudé smrti (ta je tady ovšem jen na chvíli). Oslabení jedince přetrvá a v další edici se určitě neztratí. Sledujte soupeřův hřbitov a nicotu, jakmile uvidíte , že tam má nějakou kartu 2x je to jasná volba. Někdy nám může pomoct se zablokovanýma hradbama, ale její síla je hlavně v tom, že umí ničit ukradené a podstrčené bojovníky. Nepodceňujte sílu této karty!

Bijci. Na závěr dva těžkotonážní B-52 Bomber draci, kteří díky všem zmíněným synergiím výše, vylétají v prvním kole a mnohdy ne samostatně! Lahoda. Nezapomínejte, že Vírový drak posiluje vaše Dračí larvy.

Snová úvodní ruka. Úvodních ruk můžete mít samozřejmě spousty. Tahle co vidíte je dokonalá. Je to jakoby vám v pokeru došla postupka, pokud začínáte, užijte si to. Vyhráváte v druhém kole a soupeř je bez many. Snažte se adaptovat na co nejvíce možností úvodních ruk, často v ní může být Kritanoidský čaroděj, v ten okamžik se soustřeďte spíše na strategii sesílání magie a získávání postupné výhody v podobě karet na ruce. Pokud proti vám hraje Archaix, zbytečně ale nic neprodlužujte!

Situace na bojišti po Vašem prvním kole se snovou rukou. Je docela možné že efektivnější kombinaci v současném karetním poolu nelze nalézt!

Pojďme si nyní ještě něco krátce říct o sideboardu. Sideboard je individuální záležitost a měl by být spíše osobitý. Na turnaji Vás moc běžných balíčků nepotrápí, protože je tento balíček opravdu složen z velmi silné, ne-li nejsilnější kombinace karet. Je dobré se ale připravit na mirror match a na balíky, které zrovna budou mít takové karty, které fungují na váš balíček. Mé osobní tipy jsou Klidný netvor, Oslabení jedince, Vzplanutí duše, Tvořivá spojitost, Nezvratný osud a ze starých karet třeba Síla slabého, Manová past nebo na druhou stranu Destabilizátor. Všechny karty, které jsou tu jen dvakrát si navíc do sideu můžete přidat navíc.

Dračí památníky v celé své kráse:

Tipy a triky:

  • Dokonalé načasování hrajte vždy jako první kartu, pokud Vám na úvodní ruku nepřišel Velkolepý památník
  • Pokud nemáte žádnou jinou aktivační schopnost ve hře, vždy na začátku hlavní fáze první obětujte památník a lízněte kartu předtím, než cokoliv vyložíte
  • Pokud máte ve hře Pyrona, jeho aktivační schopnost ve vašem kole má přednosti před obětováním památníku
  • Pokud Vám soupeř krade nebo podstrkuje karty, ničte je pomocí Oslabení jedince
  • Nezapomínejte pokládat žetony síly na Kritanoidského čaroděje, klidně si k němu 3-4 nachystejte a vždy na něj jeden položte
  • Nezapomínejte vždy položit místo komponentu žeton úrovně na svého vládce osudu, ideálně na Danielle Wildrose, v horším případě na Pyrona.
  • Písečný drak je lepší než Vírový, ve většině případů je vždy výhodnější hrát Písečného draka
  • Ničení mysli můžete hrát proti památníkům v okamžik, kdy protihráč vyložil památník, v ten okamžik jste z této karty „vysáli“ její efekt
  • Dračí larvu je efektivní obětovat do draka max. v prvních cca 1-3 kolech. Později je lepší si draky zlevňovat a přes Vírové draky larvy napumpovat a používat k útoku
  • Dračí larvy nebo Katalizátory můžete zahazovat do Perpetuum mobile.
  • Pokud chcete hrát generála, hrajte Mulgana a vždy vyměňte ruku tak, aby jste měli na úvod lítačku za 1 KB a Velkolepý památník nebo se dívejte co Vám jde za karty a nevhodné dávejte na spod balíčku.

Závěr. Pokud jste se dočetli až sem, tak vám děkuji za pozornost při čtení tak obsáhlého článku. Chtěl bych říct, že balíček prošel velkým vývojem. Obsahoval věhlasné karty jako Kurtz, Znalost popravování, Řvoucí démon, Zásah chaosu, Prevence, Nižší anděl, Děsivý zplozenec, Klidný netvor a další. Všechny tyto karty byly časem vyřazeny, ne proto, že by byly špatné, ale prostě se časem našli karty krapet lepší. Balíček byl důkladně testován. Já nyní, stejně jako před touto konstrukcí, začnu hledat a stavět takový balíček, který by snad mohl tento balíček zase o krok předčít, že se to podaří vím, otázkou je za jak dlouho. Mám nějaké představy o Anti-magickém, či diskardovacím balíčku (ten bude možné ale postavit až s Věčností), ve kterých se podle mě ukrývá síla, která musí být objevena. Je mi až s podivem, že se balíčky s touto mechanikou nevyskytují. Pokud by přece nebyla dobrá, nebyl by důvod ji vůbec na karty dávat? A taky Blokování čeká na své objevení v „Blokovacích“ balíčcích. Řekl bych, že výzev je dost, chybí konstruktéři, snad se již dočkáme na turnaji nějakého důmyslného balíčku 🙂
Pro toho, kdo by měl zájem udělat nějakou novou konstrukci, která si s tímto poradí mám výzvu:

Kdokoliv kdo postaví balíček odlišný tomuto, který dokáže tento balík porazit 3x po sobě v řadě, získá jako cenu 2 boostery Vládce osudu.

Děkuji za pozornost a těším se u dalšího dílu DECK-TECHu! 🙂

 

Decklist:

GENERÁL: – žádný –

MODRÁ (13)
5x Dračí larva
3x Velkolepý památník
3x Ničení mysli
2x Vírový drak

ŽLUTÁ (24)
3x Lektvar many
3x Věž času
3x Dokonalé načasování
3x Kritanoidský čaroděj
3x Kinetická detonace
3x Danielle Wildrose
2x Perpetuum mobile
2x Pyron
2x Oslabení jedince

FIALOVÁ (2)
2x Katalizátor

BÍLÁ (6)
3x Písečný drak
3x Spektrální machinace

Komentáře